Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Franchising, bir markanın belirli şartlar ve yönetmelikler çerçevesinde bağımsız yatırımcılar ile anlaşarak marka adının kullanılmasına izin vermesidir. İmtiyaz olarak da bilinen franchising için markanın isim hakkı ve hizmet ürünleri bedeli ödenir.
Günümüzde birçok yatırımcı, kendi markasını yaratmak yerine daha farklı bir iş modelini benimsemeye başladı: Franchising. Hali hazırda bilinen ve sevilen markalarla franchise fırsatlarını değerlendiren yatırımcılar, bu iş modeli sayesinde çok daha az efor sarf ederek iş sahibi olmanın avantajlarını yaşadı. Bilindiği üzere Franchise, bir işletme modeli. Franchise sahibi, bir markanın adını ve iş modelini kullanma hakkına sahiptir. Franchising türleri arasında ürün, format ve işletme franchising yer alır. Türkiye'de pek çok firma franchise vermekte olup, bu konuda detaylı bilgi için yazının devamını inceleyebilirsiniz.
Franchising Nedir?
Ülkemizde ve dünyada son derece popüler olan franchising bayilik modeli, bir markanın belirli şartlar ve yönetmelikler çerçevesinde bağımsız yatırımcılarla franchise sözleşmeleri kapsamında anlaşarak marka adının kullanılmasına izin vermesidir. İmtiyaz olarak da bilinen franchising için markanın isim hakkı ve hizmet ürünleri bedeli ödenir.
Franchising Sisteminin Avantajları Nelerdir?
Franchising sisteminin en önemli unsurlarından biri tüketici davranışı analizidir. Bu sayede franchise verilmeden önce markanın tanıtımı, kalitesi, ürünlerinin içeriği ve hedef müşteri kitlesi konularında yoğunlaşılabilir. Bu sistemde taraflar, belirli şartlar doğrultusunda anlaşma sağlayarak karşılıklı güven duygusu içerisinde işlerini yürütürler. Dolayısıyla hem disiplin sağlamak hem de franchise olarak verilen yerlerin kontrolünü gerçekleştirmek oldukça önem arz etmektedir. Bu sistemin kullanıcılara sunduğu avantajlardan bazıları ise şunlardır:
Franchise veren markalar genellikle büyük bir kesim tarafından bilinen ve güvenilen markalardır. Dolayısıyla franchise aldığınız zaman markanızın pazarlamasını yapmanıza, daha büyük kitlelere tanıtmaya çalışmanıza ya da sıfırdan bir iş ortamı yaratmanıza gerek kalmaz.
Franchising sisteminde tüm bayiler belirli şartlar ve kontroller doğrultusunda çalışır. Bu nedenle zaman içerisinde oturan perakende sistemi büyük kolaylık sağlar.
Bayilikte meydana gelen herhangi bir problem olması durumunda problemin çözümü için üst kademeden birilerine ulaşmanız ve franchising veren marka ile iletişime geçmeniz mümkündür.
Marka tanıtımı ve müşterilerin ilgisini çekmek için pazarlama faaliyetlerini franchising veren merkez yürütür. Dolayısıyla markanın reklam ve pazarlama faaliyetleri için sizin ekstra zaman ve para harcamanıza gerek kalmaz.
Genel olarak franchising veren markalar, franchise temel sorumlulukları olan; işletmenin dekorasyonu, masaların uyumu, renk düzeni ve personel eğitimi konularıyla özel olarak ilgilenirler. Bu sayede dekorasyon için efor sarf etmenize gerek olmadan personelleri yönlendirmeniz mümkündür.
Türkiye’nin En Başarılı Franchising Örnekleri
Türkiye’nin gıda, gayrimenkul, otomotiv, giyim ve eğlence sektörü gibi pek çok alanda franchising veren birbirinden başarılı markaları vardır. Perakende uzmanları ve girişimcilerin tavsiyeleriyle daha da büyüyen bu ekosistem, kendi işini kurmak isteyenler için büyük bir avantaj olarak görülür. Ülkemizde faaliyet gösteren en iyi franchise markaları arasında şunlar sayılabilir:
Simit Sarayı 2002 yılından beri Türkiye'de ve dünyada faaliyet gösteren Simit Sarayı, yeme-içme alanında önde gelen franchising markalarından biridir. Simit Sarayı, 22 ülkede devam eden çalışmalarıyla pazardaki mevcut değerini artırmayı ve stratejilerini geliştirmeyi hedefliyor.
Turyap Turyap, Türkiye'nin ilk franchising veren ve bu sistemin Türkiye’de kurulmasına öncülük eden bir markadır. Bayiliklerini destekleyen ve emlakçılık yapmak isteyenlere yol gösteren Turyap, bölgesel olarak seçim yapma şansı da sunuyor. Bu sayede franchising alan merkezler anlaşmalı oldukları bölgelere ait satılık ya da kiralık olan konut, arsa ve işyeri gibi pek çok gayrimenkul kayıtlarına ulaşabiliyor.
Oses Grup 1993 yılından beri çiğköfte alanında faaliyet gösteren öncü markalardan biri olan Oses, pek çok konuda ilke imza atmıştır. Çiğköfte fabrikası kurarak çiğköfte makinesini ilk kullanan marka olma ünvanını kazanan Oses, tüm Türkiye genelinde alışveriş merkezlerinde ve bölgesel şubelerinde hizmet vermeye devam ediyor.
Köfteci Ramiz 1928 yılında ilk olarak Manisa’da temelleri atılan Köfteci Ramiz, kendi işini yapmak isteyen girişimcilere franchising vererek destek oluyor. Lokasyon seçimi, mutfak eğitimleri, müşteri memnuniyeti ve dekorasyon gibi pek çok konuda özenle çalışan bu marka, uluslararası alanda da büyüme hedefine sahiptir.