Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Dünya, pandeminin etkisiyle birlikte hızlanan büyük bir dijital dönüşüm sürecinden geçiyor. Neredeyse tüm işletmeler uzaktan çalışmanın mümkün, hatta sürdürülebilir olduğunu kanıtlayarak ve pek çok sürecin dijital entegrasyonunu gerçekleştirerek bu süreci hızlandırıyor. Dijital dönüşüm, bir işletmenin tüm alanlarında dijital teknoloji ile bütünleşmesini ifade ediyor. Ancak her sektörde farklı amaçlar için faaliyet gösteren işletmelerin yeni yönetim yollarını denemeleri için konfor alanlarından çıkmaları gerekiyor. Konfor alanının ötesindeki dijitalleşme süreci hakkında çok daha fazlasını keşfetmeye hazır mısınız? O halde “Dijitalleşme nedir ve örnekleri nelerdir?” sorusunu ele aldığımız yazımıza göz atabilirsiniz.
Dijital Dönüşüm Nedir?
Dijital dönüşüm; verimliliği artırmak, müşteri değerini yükseltmek, riski yönetmek ve yeni gelir fırsatları oluşturmak için dijital yeteneklerin süreçlere, ürünlere ve varlıklara uygulanmasıdır. Dijitalleşme sürecine uyum sağlamak için işletmelerin çalışma şekillerini temelden değiştirmeleri, kültürel değişimi kabul etmeye ve statükolarını kırmaya istekli olmaları gerekir. Çünkü dijital yetenek ve yetkinlikler, yeni iş stratejisi fırsatlarının dönüştürülmesi ve kullanılmasının anahtarıdır.
Dijital Dönüşüm Örnekleri
Her işletmenin dinamikleri ve kültürel ihtiyaçları farklı olsa da temelde tüm dönüşüm süreçleri benzer senaryolara sahiptir. İşte global ve yerel ekosistemde başarılı dijital dönüşümlere imza atan işletmelerin projelerinden bazıları:
Fiziksel satıştan e-ticarete geçiş.
Yeni içgörüleri ortaya çıkarmak için iş analitiğine yapay zeka ve makine öğrenimi yerleştirme.
İşletme içi veri merkezlerinden bulut bilişime adaptasyon.
Çalışanların uzaktan çalışmasını sağlayarak çalışan deneyimini iyileştirme.
Ürün tasarımı ve hizmet süreçlerini iyileştirmek için sanal gerçeklik ve artırılmış gerçeklikten yararlanma.
Daha verimli olmak ve iş süreçlerini optimize etmek için büyük veri analitiğini kullanma.
Müşterilerin şirketle cep telefonundan etkileşim kurmasını sağlayan mobil uygulamalar oluşturma.
Konvansiyonel pazarlama yöntemleri yerine dijital pazarlama ve sosyal medya stratejileri oluşturma.
Finans Sektöründe Dijital Dönüşüm
Finans sektörü, dijitalleşme sürecinde öne çıkan alanlar arasında yer almaktadır. Nitekim finansal yenilik, finansal kurumların ötesine geçen önemli bir fırsat sunarak tüm ekonomiye hizmet eder. Finansal dönüşüm; bankaların, sigorta şirketlerinin, yatırım fonlarının ve diğer finansal hizmet kurumlarının ürünlerinde, iç yapılarında ve operasyonel süreçlerinde, yönetimsel uygulamalarda, müşteriler ve dağıtım kanallarında yeni etkileşim biçimleri oluşturmalarını kapsar. Türkiye gibi ülkelerde öne çıkan finansal kurumların başında gelen bankacılık hizmetleri, finansal dijitalleşme sürecinde başrol oynamaktadır. Bankacılıkta dijital dönüşüm için verilebilecek çok iyi örnekler ortaya çıkmaya devam etmektedir. Bu bağlamda mobil bankacılık ve dijital bankacılığın ilk uygulamalarını ülkemizde sıkça görmeye başladığımızı söyleyebiliriz.
Endüstri 4.0 ve Dijital Dönüşüm
Endüstri 4.0, malların üretilme ve teslim edilme biçiminde gerçekleşen önemli bir dönüşümü ifade ettiği için dijitalleşme sürecinde en çok bahsedilen kavramlar arasında yer alır. Endüstriyel otomasyona ve esnek fabrikaya geçiş için gerçekleştirilmesi gereken bir dizi faaliyet, dönüşüm sürecini gerekli kılar. Üretim sürecinin daha verimli ve hızlı bir hale gelmesi için nesnelerin interneti (IoT), güvenli kablosuz hücresel bağlantı, 3D / 4D baskı, otomasyon ve robotik, akıllı robotlar, siber güvenlik ve blok zinciri, makineden makineye (M2M) iletişim ve tahmine dayalı analitik gibi özellikler ile akıllı fabrika sistemleri oluşturmak için dijital dönüşüm süreçleri evrilmektedir.
Konfor Alanında Kalmanın Dijital Dönüşüm Sürecine Etkisi
Konfor alanları, bireyin örgütsel değişime tepkisini açıklayan başlıca faktörler arasındadır. Konfor alanındayken her türlü operasyon tanıdık geldiği için çalışanlar kendilerini daha güvende ve işlerine hakim hissederler. Ancak bir dönüşümün başarılı olması için her seviyedeki çalışanın öğrenme alanında, büyüme zihniyeti odaklı yaklaşımı benimsemesi esastır. Pragmatik eylemler bu tutumları değiştirmeye yardımcı olabilir. Aynı zamanda liderin tutumu da dönüşüm sürecinde çalışanların güven ve örgütsel bağlılık algısını yok etmeden konfor alanından çıkma rolü üstlenir.
Elbette bu süreçte hem bireylerin hem de örgütlerin dijital dönüşüm için uzmanlardan mentorluk almaları önemlidir. Speaker Agency’nin alanında uzman Dijital Dönüşüm Konuşmacıları; M. Serdar Kuzuloğlu, Dr. Sertaç Doğanay,Mustafa İçil, Ali Rıza Ersoy, Ebru Yonca Çapa ve Murat Erdör farklı sektörlerdeki dijitalleşme sürecinde konfor alanında kalarak değişime direnç gösterme haline çözüm yaratacak akılcı düşünme teknikleri sunmaktadırlar. Siz de çalışan veya yönetici olarak işletmenizin dönüşüm sürecinde etkin bir rol oynamak için Speaker Agency ile iletişime geçebilirsiniz.