Keynote & Konuşma
YELDA İPEKLİ 2024 Konuşma Başlıkları
- Marka Bir Yönetim Felsefesidir... Yeni Dünyada Yönetimsel Marka Gücü
- Müşteri Trendleri, Yeni Müşteri Kavramı: Müşteriler Marsdan Markalar Venüsten
- Kurumun Bilançodaki Gizli Gücü, Kurum ve Marka Değeri Temsilindeki Yetkinlikler
- İkigai; Motivasyonun Uzakdoğu Yorumu. Kendi S.W.O.T Analizinizi Yaptınız Mı?
- Mutluluk: Krizlerde Mutluluk Veren Markalar Fark Yaratır
Yelda İpekli Kimdir?
"Sektör bilgisi üç ay içersinde öğrenilir ancak tüketici bilgisi, beklentileri okuyabilmek ve stratejik olarak kurgulayabilmek pazarlamanın temelidir."
1967 yılında Ankara’da doğdu. İşletme eğitiminden sonra Londra Ekonomi Üniversitesi’nde (LSE) master ve doktora düzeyinde eğitimlere katıldı. ‘Kurumsallaşma-Kurumsal Kimlik / Kültür ve Algılama Yönetimi-Markalama’ konusunda iki tez hazırladı. Aldığı uzmanlık eğitimleri Stratejik Yönetim, Marka Yönetimi ve Müşteri İlişkileri Yönetimi’dir. Bu eğitimlerle bir organizasyonun kurumsallaşması sürecinden, markalaşma ve pazarlama taktiklerinin stratejik olarak geliştirilmesine ve satış faaliyetlerinin yönetimine kadar geniş bir perspektife sahip oldu.
Hilton Hotel International Londra Ofisi, Conrad İstanbul, Sabancı Holding Otomotiv Grubu, Vestel Beyaz Eşya, Altınyıldız / Network - Fabrika ve Beymen'de Pazarlama ve Marka Yönetimi konularında üst düzey sorumluluklar aldı.
Yelda İpekli, 1999 yılında profesyonel hayattan ayrılarak stratejik pazarlama ve proje yönetimi konularında danışmanlık veren şirketini kurdu. Ağırlıklı olarak yabancı markaların Türkiye konumlandırmalarını yaptı. İş Geliştirme ve Marka Yönetimi konularında Türkiye dışında da bir çok ülkede markalara hizmet verdi. CRM instutuite of Turkey bünyesinde “müşteri ilişkileri yönetimi” konusunda eğitimler verdi, uluslararası katılımcılarla konferanslar düzenledi.
‘Sektör bilgisi üç ay içersinde öğrenilir ancak tüketici bilgisi, beklentileri okuyabilmek ve stratejik olarak kurgulayabilmek pazarlamanın temelidir’ öğretisi ile iş hayatını yönlendirdi. Türkiye’nin yükselen sektörlerinde uzmanlığı ile ilgili kritik pozisyonlarda bulundu.
Çalışmalarını hep ‘Müşteri odaklı’ temeller üzerinde kurgulayarak projelerini başarıya ulaştırdı. “Network Marketing” ve “One to One Marketing” konularında birçok projeyi yönetti.
2005 yılında kendi hayal projesi olan web tabanlı ‘After 9’ adlı projesini hayata geçirdi. Kuruluşundan altı ay sonra ‘After 9’, ‘Avrupa’nın En Cin İş Fikri ’ ödülünü aldı.
Bu ödülden üç ay sonra projesini Hollandalı bir yatırımcıya sattı. Ödül konuşmasında bu proje ile ilgili şunları söyledi. “Web pazarlama, çağımızın en önemli araçlarından biri. Basit fikirlerden yola çıkan fakat tüketiciyle ‘birebir ilişki’ kurmayı sağlayan projeler, diğerlerinden ayrışacak ve karlı olacak. ‘After 9’ benim; altı ayda bir markanın nasıl yaratılacağını ve ne kadar büyük ve karlı bir marka olabileceğini göstermek için yarattığım bir projeydi.”
”Çılgınlar, uyumsuzlar, asiler, baş belaları, eski köye yeni adet getirenler. Onlar kural düşkünü değildirler ve statükoyu umursamazlar. Onlardan yararlanabilir, onlara karşı çıkabilir, onları yüceltebilir veya alçaltabilirsiniz. Yapamacağınız tek şey onları görmezden gelmektir; çünkü onlar değişim yaratanlardır. Onlar, insanlık koşusunu bir adım ileri götürenlerdir. Bazıları onlara deli diyebilir. Bizim için onlar birer dahidir. Dünyayı değiştirecek insanlar, onu değiştirebileceklerini düşünecek kadar çıldın olanlardır.” Apple
Avrupanın ilk otomobil alışveriş Merkezi Autopia ve Kültür Turizm Bakanlığı Müzeler Modernizasyonu projeleri son yılın en önemli projeleriydi.
Yelda İpekli’nin mesleki uzmanlığı, stratejik pazarlama kapsamında; proje (iş) geliştirme, müşteri ilişkileri yönetimi, pazarlama, kurumsal iletişim ve marka yönetimi olarak özetlenebilir. Turizm, otomotiv, tekstil-mağazacılık, sanat ve inşaat gibi farklı ve yükselen sektörlerde yoğun deneyim kazanmıştır. Özellikle web marketing ve bire bir pazarlama yöntemleri konusunda çalışmaları yoğunlaşmıştır. Lüks tüketim ve satın alma davranışı konusunda uzmanlaşmıştır.
Tüketici odaklı çalıştığı için sektörden çok hizmet verdiği ürün/şirket'in ulaşması gerektiği hedef kitle üzerinde çalışmaktadır.