INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Threads Nedir? Markalar Burada Nasıl Strateji ile İlerlemelidir?

Threads nedir? Threads uygulamasına nasıl giriş yapılır? Markalar bu mecrada nasıl iletişim çalışması yürütmelidir?

Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
  • Yayınlanma Tarihi: 17 Ekim 2023
  • Güncelleme Tarihi: 03 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
Threads Nedir 690X460

Sosyal mecralar günden güne hayatımızdaki yerini artırıyor. Türkiye nüfusunun yaklaşık %87’sinin sosyal medya kullanıcısı olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda günlük kullanım saatlerinin de bu oranla paralel olarak yüksek olduğunu söyleyebiliriz. Birçok kullanıcının günün büyük bir bölümünü sosyal mecralardaki deneyimlere ayırdığını gözlemleyebiliriz.

Hal böyle iken markaların sosyal mecralardan uzak kalması düşünülemez. Aksine her bir sosyal mecra için ayrı deneyim kurgulanması, bu deneyimlerdeki temas noktalarının iyileştirilmesi markaların potansiyel müşterileriyle samimi bir iletişim kurmasını sağlar. Bu durum doğrudan marka stratejisini, iletişimini ve bilinirliğini pozitif yönde etkiler.

Yaygın olarak kullanılan sosyal mecraların başında Instagram, Twitter, Youtube gelirken gündeme yepyeni bir soluk getiren Threads uygulaması da markalar için ayrı bir deneyim alanı sunuyor. Deneyim alanı olarak Twitter’a benzeyen Threads, markaların yazılı medyada iletişimini sürdürmesini mümkün kılıyor.

Peki gündemi yakından meşgul eden Threads uygulamasına nasıl giriş yapılır? Daha yakından incelemek gerekirse Threads nedir? Markalar bu mecrada nasıl iletişim çalışması yürütmelidir? Tüm soruların yanıtlarını birlikte inceleyelim.

Sosyal Medyada Threads

Threads Nedir?

Threads uygulaması, Meta’nın Instagram ekibi tarafından geliştirilen, 500 karaktere kadar gönderiler yayınlaması mümkün kılan bir sosyal mecradır. Bu sosyal mecrada yazılı gönderilerin yanı sıra videolu içerikler paylaşmak da mümkündür. Aynı zamanda paylaşılan içeriklerde tüm bağlantılar açık bir sohbete katılma imkanı elde eder.

Threads, yakınlık açısından Twitter’a benzeyen bir platformdur. Her iki sosyal mecranın da yazılı iletişime dayalı olması en büyük orta nokta olarak bilinir. Ancak Threads uygulamasına giriş Instagram uygulaması üzerinden gerçekleştirilir. Bu nedenle kullanıcının Threads ve Instagram uygulaması birbiriyle entegredir. Threads üzerinden paylaşılan bir gönderi, kolaylıkla Instagram hikayelerde de paylaşılabilir.

Threads uygulamasının ana sayfasında kullanıcıların takip ettiği hesapların gönderileri bulunurken uygulamanın önerdiği gönderiler de bulunur. Kullanıcılar ayarlar üzerinden ana akışta görmek istemediği sözcükleri gizleyebilir ya da hangi kullanıcıların kendisinden bahsedebileceğini seçebilir.

Threads Nasıl Ortaya Çıktı

Threads Nasıl Kullanılır?

Threads uygulaması Meta’nın Instagram ekibi tarafından geliştirilen bir uygulamadır. Bu nedenle Threads’e giriş yapmak için Instagram hesabı giriş bilgileri kullanılır. Uygulamaya giriş yapıldığında kullanıcıların Instagram profillerinin biyografi alanında Threads’e yönlendirilen bir link bulunur. Kullanıcılar dilediklerinde bu yönlendirmeyi profillerinden kaldırabilir.

Threads’e giriş yapan kullanıcılar instagramda takipleştiği ve Threads hesabı açmış olan hesapları uygulama üzerinde görür. Kullanıcılar dilerse tüm Instagram takipçileriyle Threads üzerinden otomatik olarak takipleşebilir, dilerse bu alanı özelleştirerek bireysel takiplerini gerçekleştirebilir. 

Takip etme, hesap dondurma, hesap engelleme gibi ayarlamalar hem Threads hem de Instagram üzerinden gerçekleştirilebilir. Ancak hesap silme işlemi için süreç biraz daha farklı. Threads hesabınızı dilediğiniz zaman dondurabilirsiniz. 

Ancak hesabı silmek için Instagram hesabının da silinmesi gerekmektedir. Bu durumun Instagram ekibinin gündeminde olduğunu ve bunun üzerine çalışmaların başladığını söylemek mümkün. Gerekli iyileştirmelerin ardından kullanıcılar Threads uygulamasını Instagram uygulamasından bağımsız bir şekilde silebilecek.

Kullanıcılar açısından birçok detayı bulunan Threads uygulaması markalar için hangi açıdan önemlidir? Markalar Threads uygulamasında nasıl bir iletişim yürütmelidir? Şimdi bu soruların yanıtları içeriğimizin devamında!

Threads Nasıl Kullanılır

Threads Uygulamasının Markalar İçin Önemi

Her sosyal mecra gibi Threads uygulaması da markalar için oldukça önemlidir. Potansiyel müşterilerin ve potansiyel çalışanların da birer sosyal medya kullanıcısı olduğunu göz önünde bulundurursak sosyal medyaların markalar için doğru iletişim kanalı olduğunu söyleyebiliriz. 

Özellikle yazılı iletişimin tercih edildiği Threads uygulaması markalara kısıtlı karakter ile doğrudan iletmek istediği mesajı iletme şansı tanır. Bu durum başta olumsuz gibi görünse de aslında oldukça avantajlıdır. Sosyal medya kullanıcıları hızlı tüketime alışan ve uzun içeriklerden sıkılan bir profil oluşturmaktadır. Bu durumda markaların iletmek istediği mesajı kısa ve öz bir şekilde, samimi bir dil kullanarak iletmesi gerekmektedir.

Bir diğer yönden Instagram ile entegre olan Threads uygulaması markalara bütünsel bir iletişim yönetme imkanı tanımaktadır. Markalar, Threads üzerinden paylaşılan bir yazılı içeriği Instagram üzerinden görsel olarak kolaylıkla paylaşabilir. Bu durum iş yükünün azalmasını ve bütünsel bir iletişim kurulmasını mümkün kılar. Markalar tüm mecralardaki kitleye kolaylıkla ulaşabilir.

Threads uygulaması yeni bir mecra olduğu için uzmanlık gerektiren bir alandır. Markalar sosyal medya stratejileri için gündemini yakından takip eden ve bu alanda uzmanlaşan deneyimli isimlerden danışmanlık alarak Threads uygulaması için doğru iletişim planı tasarlayabilir.

Speaker Agency Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya Konuşmacıları Portföyü bu alandaki en deneyimli isimleri bir araya getirmektedir. M. Kurumunuzun pazarlama ve sosyal medya ekibine özel düzenleyeceğiniz bir etkinlikte alanında M. Serdar Kuzuloğlu, Tunç Berkman ve İhsan Özçıtak gibi uzman isimleri ağırlayarak gündemin yakından takip edilmesini sağlayabilirsiniz.

Markalar İçin Threadsin Önemi

Threads Uygulamasının Bilinmeyen Özellikleri

Threads uygulamasının nasıl kullanıldığına ve bu uygulamanın markalar açısından önemine kısaca değindik. Peki bu uygulamanın genel özelliklerini bir araya getirecek olursak neler söyleyebiliriz? İşte Threads uygulamasının tüm özellikleri:

  • Yazılı paylaşım yapma platformu olan Threads, içerikleri maksimum 500 karakter ile sınırlandırır.
  • Uygulamaya instagram üzerinden kolaylıkla giriş yapılabilir ve instagram kullanıcı adı kullanılabilir.
  • Paylaşımlarda fotoğraf ve maksimum 5 dakikalık video içeriği kullanılabilir.
  • Diğer kullanıcılar yapılan paylaşımlara yorum yaparak sohbete katılabilir.
  • Bir paylaşım farklı bir kullanıcı tarafından yeniden paylaşılabilir.
  • Kullanıcılar gönderilerde diğer gönderileri etiketleyebilir. Her kullanıcı kimlerin kendisini etiketleyebileceğini ayarlar üzerinden belirleyebilir.
  • Threads üzerinden oluşturulan içerikler kolaylıkla Instagram hikayelerde paylaşılabilir. 

Uygulamanın diğer sosyal mecralara göre çok yeni olduğunu söyleyebiliriz. Günden güne yapılan iyileştirmelerle Threads uygulamasına yeni özelliklerin ekleneceğini öngörmek mümkün. Yeni güncellemelerle kullanıcılar daha iyi bir deneyim yaşarken markalar yeni fırsatlar elde edecek. 

Markaların bu güncellemeleri yakından takip etmesi ve bu doğrultuda iletişim stratejilerini değiştirmesi gerekmektedir. Dijital dünya hızla değişirken markalar aynı hızda bu değişime ayak uydurmalı ve iletişim çalışmalarını bu doğrultuda yürütmelidir.

Threads Kullanmak

Sıkça Sorulan Sorular

Twitter ve Threads Arasındaki Farklar Nelerdir?

Sosyal medyalar karşılaştırıldığında Twitter ve Threads uygulamasının birbirine oldukça benzer olduğunu söylemek yanlış olmaz. Her iki platform da yazılı iletişimin kullanıldığı mecralardır. Birbirine oldukça benzeyen iki platform olsa da iki uygulama arasında çeşitli farklılıklar bulunur. Bu farklılıkları kısaca şu şekilde sıralayabiliriz.

  • Twitter’da karakter sınırı 280 iken, Threads uygulamasında karakter sınırı 500’dür.
  • Twitter kullanıcıların beğenilerini diğer kullanıcılara açık bir şekilde sunarken Threads uygulaması henüz böyle bir alan sunmuyor.
  • Twitter uygulaması doğrulanmamış hesaplarda video içeriğini 2 dakika 20 saniye ile sınırlandırıyor.
  • Threads uygulaması Twitter uygulaması gibi direkt mesajlaşma özelliğini henüz sağlamıyor.

Threads uygulamasında yapılan iyileştirmeler ile yeni özelliklerin ekleneceğini ve bazı farklılıklar yok olurken yeni farklılıkların oluşacağını söyleyebiliriz. Mevcut farklılıklar yeni güncellemeler ile birlikte değişiklik gösterebilir.

Threads Uygulaması Telefonlara Nasıl İndirilir?

Threads uygulamasını Android kullanıcıları Google Play Store üzerinden, IOS kullanıcıları ise App Store üzerinden kolaylıkla indirebilir. Bu esnada cihazınızda Instagram uygulamasının yüklü olması gerektiğini hatırlatmak isteriz.

Threads Ne Demek? Kelime Anlamı Ne?

Threads kelimesi Türkçe’de iş parçacığı anlamına gelmektedir. Bilgisayar biliminde bir işin eş zamanlı olarak işlenen her bir bölümüne iş parçacığı denir.

İşlem ve iş parçacığı arasındaki temel fark ise bir işletim sisteminden diğerine değişmekle birlikte genel olarak iş parçacığının oluşturuluşudur. 

Threads Ve Twitter Arasındaki Fark
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.