Keynote Speaker
TUNÇ BERKMAN 2024 Konuşma Başlıkları
- Kurum İçi Girişimcilik
- Pazarlamanın Psikolojisi
- Pazarlama ve Yapay Zekâ
- Marka Yönetimi
- Marka Konumlandırma Stratejileri
- Girişime yatırım almak için stratejik yaklaşımlar
- Efektif Ekip Yönetimi
- Veri Bazlı Pazarlama
- Perakende Pazarlama Teknoloji değil İnsan İşi
- Hedef Bazlı Pazarlama ve Büyük Veriyi Küçültmek
- Dijital Pazarlamanın Püf Noktaları
- Ajanslarla efektif çalışmak ve İşbirliği
Tunç Berkman Kimdir?
Kadıköy Anadolu sonrası lisans eğitimimi Syracuse University’de, MBA’yi ise Babson College’de tamamladı. Çalışma hayatına Amerika’da başladı. Monitor Company/New York’da danışman olarak perakendecilik ve Telco sektörlerine ilişkin projelerde yer aldı ve 2000 yılında Türkiye’ye döndü.
Koç Holding’de Yeni İş Geliştirme Grubu Proje Yöneticisi olarak Türkiye iş hayatı başladı. Bu süreç içinde çeşitli satın almalar, şirket kurmaların yanı sıra Türkiye’nin en kapsamlı E-dönüşüm projesinin Koç Topluluğu adına yönetti. Bu görevi sırasında Türkiye’nin ilk online seyahat şirketi BookinTurkey ile ilk veri tabanlı Pazarlama şirketi Tanı/Paro’nun kuruluşunu gerçekleştirdi. Sonra sırası ile Koç Bilgi Grubu Stratejik Planlama Yöneticisi, Tanı Pazarlama’da Operasyon ve Planlama Grup Yöneticisi, Stratejik Planlama Yöneticisi ve Arçelik’te İş Geliştirme Yöneticisi olarak görev yaptı. 2005 – 2007 yılları arasında Arçelik Pazarlama Grubu Yöneticisi oldu. Arçelik’te pazarlama sorumluluklarıma ilaveten CRM yapılandırmalarını ile iş geliştirme projelerini yönetti.
2007 yılında kariyerinde yeni bir dönem başladı ve Avea Stratejik Planlama Direktörü olarak çalışmaya başladı. 2009 yılında Avea Kurumsal Pazarlama ve Sanal Operatörlerden sorumlu direktör oldu. Çok dinamik bir marka olan Avea’da geçirdiği süre içinde ekibi ile birlikte pek çok yeniliğe imza attı. Bu dönem Capital dergisi tarafından yılın en iyi ilk 20 pazarlama yöneticisi arasında seçildi.
2010’da People Communications İletişim Ajansında Genel Müdür olarak çalışmaya başladı. Bu dönem girişimcilik ile ilgili ilk adımları attığı dönem oldu. Türkiye’nin ilk lisanlı melek yatırımlarımdan biri olarak önce Chado Tea ile çay perakendesi alanında bir markaya ortak oldu. Türkiye’nin ilk Fintech ve ödeme şirketlerinden Mobilexpress’in kurucu ortakları arasında yer aldı.
2012 yılında Veritas Media’ya genel müdür olarak transfer oldu. 2013 Aralık ayında Vestel’e pazarlamadan sorumlu Genel Müdür Yardımcı olarak çalışmaya başladı. Vestel dinamik ve sektörün geleneksel yapısını değiştiren yaklaşımlarına sahip bir marka olarak birçok ilki hayata geçirmek için büyük fırsatlar tanıyan bir şirket oldu. 2018 Eylül’de Pazarlama Genel Müdür yardımcılığına ek olarak Mobil Ürünler Satış Genel Müdür yardımcılığı sorumluğunu üstlendi. 2019 Kasım ayında Vestel’deki görevinden ayrılarak TBS Investment Management Company adlı yatırım ve danışmalık şirketinde ortak olarak kendi girişimlerimle ilgilenmeye başladı. 2016, 2017 ve 2018 yıllarında Capital ve Fortune dergilerinde yılın en iyi pazarlamadan sorumlu genel müdür yardımcısı seçildi.
Vestel’den ayrıldıktan sonra 2019 Aralık’ta WorCompany adlı paylaşımlı ofis iş modeline yatırım yaptı. TBS Investment ve Management Company üstünden Divera AI Yapay Zeka tabanlı pazarlama şirketinde bağımsız danışman, D-tag Analytics ve İngiliz Bolt Insight firmasında yönetim kurulu danışmanı olarak sorumluluklar üstlendi. Son dönemde Teleporter, Triber Shop, Zack AI, Hadsup, Forma ve Media Analyzer adlı girişimlere yatırım yaptı.
Halen Zack AI Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Serdar Plastik Yönetim Kurulu Danışmanı olarak görev almaktadır. Aktif olarak Genç Yönetici ve İş İnsanları derneği fahri üyesi, Yönetim Kurulu Üyeleri Derneği (YUD), Arya Women Yatırım Komitesi, Propeller Club Istanbul ve Folder dernekleri üyesiyidir.