INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Yaratıcı Pazarlama Stratejileri: Sıradışı Fikirlerle Markanızı Tanıtın

Markaların ele aldığı yeni pazarlama stratejilerini, bu stratejilerin marka itibarını nasıl etkilediğini, müşteri deneyiminin nasıl tasarlandığını konuşacağız.

Pazarlama ve Yaratıcılık Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
  • Yayınlanma Tarihi: 31 Aralık 2023
  • Güncelleme Tarihi: 03 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
Pazarlama Stratejileri 690X460

Hızla değişen trendler, hayatımıza giren yenilikler ve teknolojik gelişmeler ile markalar rekabet avantajı elde etmenin farklı yollarını arıyor. Artık tüketicilerin dikkatini çekmek ve tüketici-marka arasında kalıcı bir bağ kurmak için geleneksel pazarlama stratejileri yeterli olmuyor. Hal böyle olunca markalar daha yaratıcı ve özgün kampanyalar tasarlıyor.

Tüketicinin kendisini özel hissetmesi için uçtan uca bütünsel bir deneyim tasarımı inşa ediliyor. Müşterilerin ürün ya da hizmet satın alması ve bu hizmeti deneyimlemesi kişisel bir yolculuğa dönüştürülüyor. Bu sayede hem müşterilerin ihtiyaçları daha doğru bir şekilde karşılanıyor hem de müşteri yolculuğu süreci verilerle yönetiliyor. Kişisel veriler büyük verilere dönüşerek yeni pazarlama stratejilerinin temelini oluşturuyor.

İşte bu yazımızda markaların ele aldığı yeni pazarlama stratejilerini, bu stratejilerin marka itibarını nasıl etkilediğini, müşteri deneyiminin nasıl tasarlandığını konuşacağız. Marka ve pazarlama dünyasına ait yenilikçi stratejileri keşfetmek için yazımızı okumaya devam edebilirsiniz. Öncelikle pazarlama stratejilerine genel bir giriş yapalım.

Yaratıcı Pazarlama 690X460

Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Pazarlama stratejileri; bir kurumun ürün ve hizmetlerini tanıtmak, marka konumlandırmasını sağlamak, rekabet avantajı elde etmek ve müşteri tabanını genişletmek için kullandığı stratejilerin bütününü ifade eder. 

Bu stratejiler, geleneksel ve dijital kanalları içeren birçok aksiyon barındırır. Markalar her bir kanalı içeren ayrı bir strateji belirleyerek 360 derece pazarlama süreci yürütür. Şimdi gelin bu stratejik adımlara kısaca göz atalım.

1) Hedef Kitlenin Belirlenmesi

Hedef kitle belirlemek pazarlama stratejilerinin olmazsa olmaz adımıdır. Hedef kitlenin detaylı bir şekilde belirlenmemesi tüm faaliyetlerin tutarsız olmasına ve karşılığının alınamamasına sebep olur. Bu nedenle hedef kitlenin analiz edilmesi, persona oluşturulması, müşteri segmentasyonunun belirlenmesi en başta tamamanlanması gereken adımdır.

2) Değer Önerisinin Oluşturulması

Değer önerisi, bir markanın müşterilerin hafızasında nasıl konumlanacağı ile ilgilidir. Belirlenen değer önerisi, markanın diğer markalardan farklılaştığı ve öne çıktığı noktaları içerir. Bu noktalar müşterilerin neden sizin markanızı tercih etmeleri gerektiğini anlamalarına yardımcı olur.

3) Fiyatlandırma Stratejilerinin Kurgulanması

Fiyatlandırmanın pazarlama ile ne ilgisi var diyebilirsiniz. Ancak fiyatlandırma sadece ürünün maliyeti ile ilgili değildir. Fiyatlandırma, marka itibarı, ürünün kalitesi, hedef kitlesi pazar rekabeti, tüketici talepleri doğrultusunda belirlenir. Bu nedenle her bir ürün ya da hizmet için belirlenen fiyatlandırma, pazarlama faaliyetlerine yön verir.

4) Dağıtım Kanallarının Yönetilmesi

Ürün ve hizmetlerin müşterilere nasıl ulaştırıldığı da pazarlama stratejilerini ilgilendiren bir alandır. Belirlenen hedef kitle, pazarlanmak istenilen ürüne nerede ve nasıl ulaşmak ister? Hangi kanallarda o ürünü görmek ister? Bu soruların yanıtları dağıtım kanallarının yönetilmesini ve buna bağlı olarak kalıcı bir müşteri bağlılığı oluşturulmasını sağlar.

5) Dijital Pazarlama Stratejilerinin Bellirlenmesi

Dijital pazarlama stratejileri, markalar için tercih değil zorunluluktur. Sosyal medya kanallarının artması, kullanım oranlarının yükselmesi ve e-ticaret kanallarının çoğalması markalar için dijital pazarlama stratejilerini de zorunlu hale getirmiştir. Sosyal medya yönetimi, SEO çalışmaları, içerik pazarlama faaliyetleri ile her markaya özel dijital pazarlama stratejileri kurgulanmalıdır.

Öne çıkan pazarlama stratejilerine kısaca göz attık. Her bir madde, markaların pazarlama stratejisi belirlemesinde oldukça önemli ve gereklidir. Şimdi gelin, belirlenen pazarlama stratejilerinde nasıl fark yaratılacağına değinelim. Yaratıcılığın pazarlamadaki rolünü ve sıradışı fikirlerin markalar üzerindeki gücünü keşfedelim.

Marka 690X460

Yaratıcılığın Pazarlamadaki Rolü Nedir?

Pazarlama stratejileri her marka ve kurum için ortaktır. Hedef kitlenin belirlenmesi, bir değer önerisinin oluşturulması ve hedef kitleye hangi kanallardan ulaşılacağının belirlenmesi kurumların tamamlaması gereken pazarlama faaliyetleridir. Bu noktada markaların fark yaratabilmesi ve müşterilerin hafızasında konumlanabilmesi için yaratıcılık devreye girer.

Örneğin, birbirine çok benzeyen iki farklı beyaz tişört düşünelim. Kullanılan kumaş oranları aynı olsa bile tişörtlerin fiyatlarının farklı olduğunu görebiliriz. Bu noktada marka itibarı fiyatlandırma stratejisini etkilemiştir. Bir marka, yaratıcı kampanyalar, reklam çalışmaları düzenliyorsa ve müşterilerini de bu kampanyaların bir parçası haline getiriyorsa markanın bilinirliği ve tercih edilme oranı artar.

Bir diğer marka tişörtün reklamını yapmak için sadece billboardlarda reklam veriyorsa aynı oranda tercih edilmesi beklenemez. Çünkü yaratıcı stratejiler müşterilerin zihninde markayı farklı bir noktada konumlandırır. Geleneksel ve yetersiz kalan pazarlama faaliyetleri ise markanın hizmet ve ürünlerinin yeteri kadar ilgi görmemesine sebep olur.

Peki bu pazarlama stratejilerine yaratıcılığı dahil ederek ne gibi kampanyalar düzenleyebiliriz? Markalar için ilgi çekici fikirler tasarlamak için neler yapmalıyız? Şimdi bu konuları ele alarak yaratıcı marka stratejileri geliştirme yollarını keşfedelim.

Pazarlama Stratejileri Nelerdir 690X460

Markalar İçin Nasıl Yaratıcı Fikirler Geliştirilir?

Markalar için yaratıcı fikir geliştirmek rekabet avantajı elde etmede ve müşterilerle kalıcı bir bağ kurmada oldukça etkilidir. Rakiplerden ayrışarak fark yaratılan noktaların öne çıkarılması, duygulara hitap eden kampanyalar oluşturulması, müşterilerin kampanya süreçlerine dahil edilmesi yaratıcı çalışmaların yapılabileceği alanlardır. Şimdi gelin yaratıcı fikirler geliştirmek için yapılması gereken püf noktalara kısaca göz atalım.

  • Öncelikle hedef kitleyi anlamak ve yakından tanımak oldukça önemlidir. Bu aşamada analizler sonrası personalar oluşturabilirsiniz.
  • İkinci olarak fark yaratılacak alanların keşfetmek için rakipleri incelemek gerekmektedir. Rakip analizi bu aşamada yardımcınız olabilir.
  • Bir diğer önemli nokta farklı partnerlerle çalışmaktır. Sanat, kültür ve spor dünyasından öne çıkmış isimlerle iş birlikleri yapabilir, hedef kitlenize uygun ortak projeler başlatabilirsiniz.
  • Yaratıcı fikirler hiç beklemediğiniz bir anda aniden çıkar. Ekibinizle sık sık beyin fırtınası yapabilir, fikirlerin tartışılmasını sağlayabilirsiniz.
  • Teknoloji hayatımızdakini rolünü artırmaya devam ediyor. Dijital araçları kampanyalarınızda daha sık kullanabilir, dijital kanallar aracılığıyla müşterilerinizle etkileşim kurabilirsiniz.
  • Sürdürülebilirlik çalışmaları ve sosyal sorumluluk projeleri her markanın sorumlu olduğu noktaları hatırlatıyor. Çalışanlarınızla katılabileceğiniz sosyal sorumluluk projeleri gerçekleştirebilir, sürdürülebilirlik konusunda büyük aksiyonlar alabilirsiniz.
  • Ülkemizde marka alanında uzmanlaşan birçok değerli isimden danışmanlık alabilir, çalışanlarınıza özel marka konulu konferanslar düzenleyebilirsiniz. Bu konuda Speaker Agency’nin Pazarlama & Yaratıcılık Konuşmacıları sayfasını ziyaret edebilirsiniz.
Dijital Pazarlama Stratejileri 690X460

Sıkça Sorulan Sorular

Yaratıcı Pazarlama Stratejileri Neden Önemlidir?

Yaratıcı pazarlama stratejileri, markaların pazarda rekabet avantajı elde etmesine, müşterilerle kalıcı bağ kurmasına, ürün ve hizmetlerini farklı yollardan tanıtmasına yardımcı olur. Aynı zamanda markaların kendilerine özgü bir kimlik oluşturması ve bu kimliği tanıtması yaratıcı pazarlama stratejileri ile sağlanır.

Pazarlama Stratejilerini Ölçmek Mümkün Müdür?

Elbette, pazarlama stratejilerini ölçmek mümkündür. Analitik araçlar, müşteri anketleri, dijital kampanya raporları pazarlama stratejilerini ölçümlemenin belli başlı yollarıdır.

Bununla beraber düzenli aralıklarda yapılan pazar araştırması faaliyetleri stratejilerin ne gibi değişikliklere sebep olduğunu gösterebilir. Kampanya öncesi ve sonrasında müşterilerin marka hakkındaki izlenimi farklıdır. Pazar araştırmaları bu farklılıkların sebeplerini ve oranlarını belirleyerek stratejilerin ölçümlenmesini sağlar.

Pazarlama Stratejileri Sadece Büyük Markalar İçin mi Geçerlidir?

Pazarlama büyük küçük fark etmeksizin her marka için oldukça önemlidir. Markalar hedef kitlelerine en doğru kanallardan ulaşmak için yaratıcı stratejilere ihtiyaç duyar. Bu stratejiler pazarlama faaliyetlerinin temelini oluşturur. 

Planlanan faaliyetler ile markalar hedef kitlelerine ürün ve hizmetlerini tanıtır, müşteriler ile bağ kurma fırsatı yakalar ve bağlı müşterilerini artırır. Bu durum sürekli iletişimin devam etmesini, marka itibarının artmasını sağlarken karlılığı pozitif yönde etkiler.

Rekabet Avantajı 690X460
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.