Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Influencer Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Influencer Pazarlama Stratejisi Nasıl Geliştirilir?
Influencer pazarlama stratejisi geliştirmek herhangi bir pazarlama stratejisi geliştirirken izlenen yöntemlerle benzerlikler içerir.
Dijital Pazarlama ve Sosyal Medya
Yayınlanma Tarihi: 22 Mart 2022
Güncelleme Tarihi: 16 Şubat 2024
Yazan: Speaker Agency
Bağlantı kopyalandı
Pazarlama stratejisinde öncelikle hedefi, mecrayı ve değerlendirme yöntemi belirlerken; Influencer pazarlamasında da konumlandıracağınız kişiyi seçmek, içerik planı hazırlamak, ilgili mecrayı seçmek ve proje sonrası sonuçlarını değerlendirmek şeklinde bir yöntem izlenir.
Haydi birlikte bir influencer pazarlama strateji geliştirmenin adımlarına daha detaylı olarak bakalım;
1- Temel Performans Göstergelerini (KPI) belirleyin
Influencer marketing projesi yürütmenizin amacı ne?
Marka bilinirliğini artırmak,
Yeni kitlelere ulaşmak,
Satışları artırmak.
Her projede bu amaçlardan bir ya da ikisine odaklanmak sonuca daha hızlı ve doğru ulaşmanızı sağlayacaktır.
2- Hedef kitlenize en uygun mecra ve yöntemi belirleyin
YouTube videoları
Canlı yayınlar (Instagram, LinkedIn, YouTube, Twitter)
Sosyal medya paylaşımları (Instagram, LinkedIn, Twitter, TikTok)
Podcast’ler (Spotify, Apple Podcasts, vb.)
Clubhouse, Telegram, Spaces gibi yeni sesli etkileşim alanları
Blog, kitap ve makale yazıları
Hedef kitlenizin hangi mecralarda, hangi konularla ilgilendiklerini ve ne tür içerikleri (metin, ses, video) tercih ettiklerini belirlemek odağınızı daraltarak doğru hamleyi yapmanızı kolaylaştırır. Örneğin; beyaz yakalıların podcast yayınlarına gösterdiği ilgide büyük bir artış söz konusu, aynı zamanda Clubhouse gibi yeni olmasına rağmen olağanüstü ilgi gören sohbet odalarında buluşmak hızla popülerleşiyor.
3- Kurumunuza uygun Influencer’ları belirleyin
Influencer’lar ile birlikte yürüteceğiniz projelerin marka bilinirliğinize olumlu katkıda bulunabilmesi için seçeceğiniz influencer’ın bilgisi, deneyimleri, fikirleri, kendini ifade etme şekli (iyi bir konuşmacı ya da hikâye anlatıcısı olmak) ve yaşam stili ile kurum kimliğiniz örtüşmelidir.
Sosyal medya etkinliği: Konusunda otorite kabul edilen ve kurumsal imajınızı destekleyecek niteliklere sahip fakat sosyal medyada aktif olmayan bir kişi ile hedeflediğiniz kitleye ulaşma şansınızın düşük olduğunu unutmayın.
Takipçi sayısı: Burada bir sayıdan söz ediyor olsak da takipçilerin niceliği değil niteliği önemli. Organik takipçileriyle gerçek bir etkileşim içinde olan influencer, kendisini takip etmeyen kişilere de ulaşacak bir etki yaratacak güçtedir.
Kısaca influencer’ın kurumsal olarak size sağlamasını istediğiniz faydaları şöyle sıralayabiliriz: Güven oluşturmak, erişim alanınızı genişletmek ve yatırım getirinizi artırmak. Size bu faydaları sağlayacağından emin olduğunuz influencer ile yürüteceğiniz projelerin markanızı ve hedef kitlenizi olumlu etkileyeceğinden emin olabilirsiniz.
4- Özgün, dikkat çekici ve inandırıcı içeriklerden vazgeçmeyin
Influencer Marketing 101 başlıklı yazımızda da söz ettiğimiz üzere; seçtiğiniz influencer’ın ürettiği içerik ne kadar kıvamlı ve lezzetli ise takipçilerin alacağı tat o kadar fazla olacaktır.
5- Uzun vadeli plan yapın
Influencer pazarlamasının, çarpıcı bir fikir ve geniş çaplı reklam kampanyasıyla büyük ve geçici bir etki yaratmak olmadığını bilmelisiniz. Business Influencer projeleri, kurumsal güven ve sadakat oluşturmak üzere yürütülen uzun vadeli, güçlü iş birlikleri olarak ele alınmalıdır.
Speaker Agency olarak ‘Influencer Marketing’ projeleriniz için kurumunuza önerdiğimiz uzman isimlerin, marka ve ürün/hizmet bilinirliğinin gelişmesine ve güçlenmesine katkıda bulunacağına emin olarak Business Influencer şeklinde adlandırmayı tercih ediyoruz. Türkiye’nin uzmanlığına, bilgisine ve deneyimine güvendiği, ilham veren konuşmacılarımızı yapacağınız iletişim çalışmalarında; influencer konuşmacı, moderatör, fikir önderi, marka elçisi vb. olarak konumlandırabilir; farklı profildeki birçok hedef kitlenin ilgisini ve dikkatini çekebilir, kurumunuza özel üretilmiş içerikler sayesinde etkileşimli ve güçlü bir iletişim ağı oluşturmaya başlayabilirsiniz.
Hedef kitlenizin satın alma, karar verme vb. davranışlarını etkileyebilme gücüne sahip konuşmacılarımızla markanıza, ürününüze ya da sağladığınız hizmetlere özel Business Influencer projeleri geliştirmek için lütfen bizimle iletişim kurun!