INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Organizasyonlarda Başarılı Değişim Yönetimi Nasıl Yapılır?

Organizasyonlarda başarılı değişim yönetimi; çalışanların ve kurumun eskiden yeniye uyumlu bir şekilde dönüşümüyle mümkün olur. Değişim yönetimi dikkatli bir şekilde planlandığında kurumlara en iyi sonuçları vermeyi hedefler.

Değişim Yönetimi İş Hayatı
  • Yayınlanma Tarihi: 15 Kasım 2021
  • Güncelleme Tarihi: 15 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
690X460 (25)

Organizasyonlarda başarılı değişim yönetimi; çalışanların ve kurumun eskiden yeniye uyumlu bir şekilde dönüşümüyle mümkün olur. Değişim yönetimi dikkatli bir şekilde planlandığında kurumlara en iyi sonuçları vermeyi hedefler. Kurum içi üretkenliği, morali ve verimi korumak hatta arttırmak amacı ile planlanan doğru strateji ile kurum olarak değişime başarılı bir şekilde uyum sağlayabilirsiniz.

Değişim Yönetimi Nedir?

Sistematik bir yaklaşım olarak değişim yönetimi, organizasyonlarda hedeflerin ve süreçlerin değişimi ile ilgilenmeyi ve bu değişimi kontrol etmeyi sağlayan mekanizmaları içerir. Değişim yönetiminin asıl amacı kurumun ve bünyesinde çalışan çalışanların değişime uyum sağlaması için stratejiler oluşturmaktır.

Yeniliğin asıl hedef olduğu bugünün dünyasında başarılı olabilmek için, bireyler ve kurumlar dünyanın hızına ayak uydurmak daha doğrusu değişimi yakalamak zorunda kalabilirler. Kurumlar performansı artırmak ve var olan fırsatları değerlendirmek adına iş rollerinde, organizasyon yapılarında ya da kurumda kullanılan teknolojilerde değişiklik yapabilir.
Bu teknolojik değişim ve gelişim kurumun iş hacmini ve hızını artırmaya yardımcı olacaktır. Ancak bu tür değişiklikler aslında çalışanların iş yapış şekillerinin değişmesi anlamına gelir. Çalışanlar yeni bir çalışma biçimini öğrenip benimsemezlerse ve kişisel anlamda başarısız olurlarsa kurumun yaptığı girişimler de başarısız olabilir. Doğru planlanan değişim yönetimi ile çalışanlar üretkenliğini bozmadan yeniliğe kolayca adapte olabilirler.

Değişim Yönetiminin Aşamaları Nelerdir?

Bir lider olarak çalışanlarınızın değişimi içselleştirmeleri için doğru planlamalar yapabilir ve sistematik bir kurgu ilerleyebilirsiniz. Değişim yönetiminin temel olarak dört aşaması olduğu söylenebilir.

  • Ortaya Çıkabilecek Şoku Azaltmak: Bir organizasyonda ya da kuruluşta herhangi bir değişiklik tanıtıldığında ilk tepki çoğunlukla şoktur. Birçok kişi niçin değişimin gerekli olduğunu anlayamaz ve yöneticilerine değişmeme direnci ile tepki verebilir. Bu durumun üstesinden gelmek için, ilk adımda kurum içinde başarılı bir iletişim kurulduğundan emin olmakla başlayabilirsiniz. Belirsizlikleri gidermek adına ortaya çıkan soruları yanıtlayabilir ve çalışanları ihtiyaç duydukları takdirde değişim ile nasıl başa çıkabilecekleri konusunda yüreklendirebilirsiniz. İnsanlar bilgi sahibi olmaya başladıkça şok etkisi geçmeye başlayabilir.
  • Korkuyla Başa Çıkmak: Şok etkisi geçtiğinde yerini korkuya bırakabilir. İnsanlar içgüdüsel olarak “Şimdi bana ne olacak?” şeklinde olumsuz düşüncelere kapılabilirler. Çalışanların duygularını ve endişelerini ifade etmelerine olanak verebilirsiniz. Tepkiler kişisel ve bazen de duygusal olabilir. Çalışanları içten bir şekilde dinleyerek onların endişelerine yanıt verebilirsiniz
  • Kabulleniş: Çalışanlar korkularını ifade ettikten ve liderler ile başarılı bir iletişim sonucunda sorularına yanıt aldıktan sonra sakinleşmeye ve durumu kabullenmeye başlayabilirler. Bu noktada çalışanlarınızı yenilikler konusunda eğitebilir ve değişikliklerin neler getireceği konusunda onlara destek olabilirsiniz. Her değişikliğin aslında yeni bir fırsat olduğunu vurgulayabilir ve verimliliği arttırabilirsiniz.
  • Değişim: Çalışanlar korkularını ve endişelerini dile getirdiler, gerçeği anladılar, sınırlarını test ettiler ve artık değişime hazırlar. Artık eski pozisyonlarına değil yeniye odaklanabilirler. Kuruma sağlayabilecekleri faydaları düşünerek süreci pozitife çevirebilir ve değişimin olumlu etkilerini görebilirler.

Kurumsal Değişim Yönetimi

Kurumsal değişim yönetiminde başarılı olmak için, değişim yönetimi aşamalarını detaylı bir şekilde planlayabilir ve kurumunuzu başarılı kılacak hedefleri titizlikle belirleyebilirsiniz. Yeni teknolojilerden yararlanmak, değişim maliyetlerini yönetmek ve değişimin yıkıcı yönlerini ve risklerini ortadan kaldırmak için kurumsal değişim yönetimi planınızı oluşturabilirsiniz.

Böylece değişim esnasında ortaya çıkan zorluklara daha verimli yanıt verebilir ve kurumun işleyişindeki rutini bozma riskinden korunabilirsiniz. Etkili bir değişim yönetimi stratejisi oluşturmak ve yürütmek, değişime karşı direnci en aza indirmenize ve değişimle ilgili stres ve kaygıyı azaltmanıza yardımcı olabilir.

Speaker Agency olarak portföyümüzde bu konuda sizlere rehberlik etmek amacı bulunan, konusunun tanınmış isimleri Evrim Kuran, Fazıl Oral, Dr. Hakan Tetik ve İdil Türkmenoğlu gibi Değişim Yönetimi Konuşmacılarımızın sayfalarındaki konuşma videolarını izleyebilir, ya da podcastlerini dinleyebileceğiniz gibi onları kurumunuza davet ederek ekibinizin bilgi ve vizyon seviyelerinin yükselmesine yardımcı olabilirsiniz.

Ayrıca diğer Değişim Yönetimi Konuşmacıları hakkında detaylı bilgi almak için sayfamızı ziyaret edebilir ve bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.