INFLUENCER BLOG İLETİŞİM

Konuşmacı Seçiminde Başarının Anahtarı: Hedef Kitleyi Anlamak

Konuşmacı nasıl seçilir? Konuşmacı seçerken size başarıyı getirecek faktörler nelerdir? Konuşmacı seçimi ve hedef kitleyi anlamanın ipuçları bu yazıda!

Sunum ve Moderasyon
  • Yayınlanma Tarihi: 10 Kasım 2023
  • Güncelleme Tarihi: 03 Mart 2024
  • Yazan: Speaker Agency
Konuşmacı Seçiminde Başarının Anahtarı Hedef Kitleyi Anlamak 690X460

Bir etkinliğin başarılı olmasını sağlayan birçok kriter bulunur. Konuşmacılar, sponsorlar, etkinliğin mekanı, ikramlar ve daha birçok etmen etkinliğin tamamını ilgilendirir. Bu detaylara yüzeysel yaklaşmak etkinlikten beklenilen sonucun alınmamasına sebep olabilir. Bu nedenle hazırlık aşamasında bütün detayları göz önünde bulundurmak, katılımcıların memnuniyetinin en üst düzeyde olmasını sağlar.

Örneğin konuşmacı seçiminde amaç konuşmacının alanında uzman olmasıyla sınırlandırılmamalıdır. Konuşmacı seçiminde dikkat edilmesi gereken birçok kriter bulunur. Konuşmacının alanında uzman olması ya da güçlü iletişim yeteneğinin olması her hedef kitleye hitap edebileceği anlamına gelmez. Bu nedenle hedef kitleye uygun konuşmacı seçimi dikkat edilmesi gereken kriterlerden biridir.

Burada hedef kitleyi analiz etmek ve anlamak devreye girer. Hedef kitlenin demografik özellikleri, mesleği, ilgi alanları ve daha birçok kriter doğru analizi yapmanıza yardımcı olacak maddelerdir. Bu maddeleri analiz ederek hedef kitlenizi daha yakından tanıyabilir, en doğru konuşmacı seçimini yapabilirsiniz. 

Peki, hedef kitleye uygun konuşmacı seçimi neden bu kadar önemlidir? Doğru konuşmacıyı seçmek için nelere dikkat etmelisiniz? Birlikte keşfedelim.

Hedef Kitleye Uygun Konuşmacı Seçimi 690X460

Etkinliğin Yapı Taşı: Hedef Kitleyi Anlamanın Önemi

Etkinliklerde hedef kitle, mesajın ulaştırılacağı katılımcı grubunu ifade eder. Bir diğer deyişle, etkinliklere kimin katılacağının belirlenmesi hedef kitleyi oluşturur. Belirlenen kitle, etkinlikten fayda sağlamak isteyen ve konu başlıklarına ilgi gösteren kişilerden oluşur. 

Etkinlik hazırlık süreçlerinde hedef kitleyi doğru analiz etmek ve anlamak oldukça büyük öneme sahiptir. Hitap edilecek olan kitle analiz edilmeden konuşmacı seçimi yapmak, konu başlıklarını belirlemek, etkinliğin saatine karar vermek oldukça zor olacaktır. Bu nedenle hedef kitle analizi etkinlik hazırlık dönemlerinde yapılacaklar listesinin üst sıralarında yer alır.

Hedef kitleyi anlamanın önemi konuşmacı seçimi esnasında ortaya çıkar. Hedef kitlenin ilgi alanları, meslek grupları gibi maddeler hangi konuşmacıların uyumlu olacağı hakkında bilgi verir. Bu maddelerin bir araya getirilmesi belirli grupların oluşmasına ve en doğru konuşmacının seçilmesine yardımcı olur.

Örneğin pazarlama ve iletişim dünyasında çalışan profesyoneller, reklam ajansları, bu alanda çalışmak isteyen genç yetenekler ve öğrenciler belirli bir hedef kitlenin personalarını oluşturur. Bu hedef kitle için pazarlama ve iletişim konuşmacıları doğru seçim olacaktır. Peki genele bakmamız gerekirse, hedef kitle ile uyumlu bir konuşmacıda neler olmalıdır? Detayları inceleyelim.

Etkinliğin Yapı Taşı Hedef Kitleyi Anlamanın Önemi 690X460

Olmazsa Olmazlar: Hedef Kitle ve Konuşmacı Uyumu

Etkinlik konuşmacı seçimi için hedef kitle analizinin gerektiğinden bahsettik. Hedef kitleyi anlamak ve ilgi alanlarını analiz etmek bu aşamada oldukça faydalı olacaktır. Konuya geniş bir açıdan bakmamız gerekirse hedef kitle - konuşmacı uyumunda mutlaka olması gereken maddeleri şu şekilde sıralayabiliriz.

Hedef Kitlenin İlgi Alanına Uyumluluk

Hedef kitle - konuşmacı uyumu arıyorsak ilgi alanlarını göz ardı etmek mümkün olmayacaktır. Katılımcılar, dikkatini çekmeyen ve ilgi alanına girmeyen bir konu hakkında konuşma dinlemekten sıkılabilir. 

Konuşmacı mutlaka katılımcıyla ortak paydada buluşabilmelidir. Bu paydayı oluşturan elementler iş dünyasındaki konu başlıkları ya da gündelik yaşamı ilgilendiren maddelerden oluşabilir.

Doğru İletişim Teknikleri Kullanımı

Konuşmacı ve hedef kitle uyumunu yakalamak ve doğru etkinlik konuşmacısı seçimi yapmak için konuşmacının iletişim tarzı dikkate alınmalıdır. 

Örneğin yeni jenerasyonun iletişimlere getirdiği değişikliklere ayak uydurabilecek bir konuşmacı öğrencilerin hedef kitleyi oluşturduğu etkinlik için uygun olacaktır. Ya da üst düzey yöneticiler için düzenlenen kurumsal etkinliklerde verileri sık sık kullanan ve bunu sunumlara aktaran konuşmacılar daha uygun olacaktır.

Alanında Uzmanlık ve Yeterlilik

Hedef kitleye uygun bir konuşmacı seçmekte etkili olan bir diğer madde ise konuşmacının alanında uzman olması ve konuyu tüm detaylarıyla ele alabilmesidir. Etkinliğin hedef kitlesinin ortak bir paydası olsa bile katılımcılar arası farklılıklar gözlemlenebilir. 

Örneğin bir grup katılımcı ilgi alanına giren bir konuyu takip etmek için katılırken, bir grup katılımcı mesleki öğrenme ve gelişim için katılmış olabilir. Bu nedenle, konuşmacı kendi alanında uzman olarak konuyu tüm detaylarıyla ele almalı, tüm katılımcı kitlesine hitap ederek beklentileri karşılayabilmelidir.

Esneklik ve Adaptasyon

Etkinliklerde hedef kitlenin beklentilerine göre konuşmacı seçimi yapılsa da etkinlik esnasında farklı durumlar gerçekleşebilir. Etkinlik mekanı değişebilir ya da etkinlik tamamen çevrimiçi ortama taşınabilir. Ya da oturum gün sonuna denk gelirse katılımcılar yorgun ve sıkılmış hissedebilir. 

Bu ve benzeri birçok durumun yaşanma ihtimali olasıdır. Bu nedenle konuşmacılar herhangi bir değişikliğe kolaylıkla uyum sağlayabilmeli, katılımcıyı canlı tutabilmelidir.

Hedef Kitleyi Anlama ve Dinleme Yeteneği

Yukarıdaki maddede de bahsettiğimiz gibi, konuşmacı ve hedef kitle uyumu yüksek oranda sağlanmış olsa da, farklı katılımcı kitleleri etkinlikte yer alabilir. Bu nedenle konuşmacının oturum esnasında hedef kitleyi gözlemlemesi, analiz etmesi ve hedef kitleyle iletişim kurabilmesi oldukça önemlidir. Katılımcıların sunuma dahil edilmesi, interaktif bir oturum gerçekleştirilmesi, tüm katılımcıların canlı ve dinamik olmasını sağlar.

Hedef kitleye uygun bir konuşmacı seçmek için dikkat etmeniz gereken bazı püf noktaları birlikte ele aldık. Peki, bu püf noktalara dikkat edilerek seçilen konuşmacı etkinliğinize ne gibi faydalar sağlar? 

Hedef kitle ve konuşmacı uyumunun yakalanması etkinlikte ne gibi değişikliklerin yaşanmasına sebep olur? Birlikte inceleyelim.

Olmazsa Olmazlar Hedef Kitle Ve Konuşmacı Uyumu 690X460

Hedef Kitleye Uygun Konuşmacı Seçmenin Faydaları Nelerdir?

Hedef kitle ve konuşmacı uyumunun yakalanması birçok açıdan etkinliğin seyrini değiştirmektedir. Katılımcıların modu, etkinliğin dinamikliği, akılda kalıcılığı bu maddeden doğrudan etkilenmektedir. Şimdi gelin birlikte, konuşmacının hedef kitleyle uyumlu olmasının etkinliğe sağladığı faydaları inceleyelim:

Beklentilerin Karşılanması

Hedef kitlenin, bir diğer ifadeyle katılımcıların beklentileri en üst düzeyde karşılanır. Katılımcılar konuşmacılardan etkilenerek, konuşmacıları dinlemek ve etkileşimde bulunmak amacıyla etkinliklere katılır. Doğru uyum yakalandığında, katılımcılar yüksek memnuniyetle etkinlikten ayrılır.

Canlı ve Dinamik Eğitim

Etkinlik daha dinamik ve canlı ilerler. Hedef kitle ile uyumlu olan konuşmacılar, oturum esnasında katılımcılarla kolaylıkla etkileşim kurabilir. Bu durum oturumun interaktif, etkinliğin ise canlı geçmesini sağlar.

İz Bırakmak

Uyumun yakalandığı etkinliklerin hatırlanma oranı daha yüksektir. Hem konuşmaclar hem de katılımcılar yüksek memnuniyetle ayrıldığı etkinlikleri uzun süre hatırlar ve bir sonraki etkinlik tarihini takip ederler. Bu durum etkinliğin daha kalıcı olmasını ve hafızalarda iz bırakmasını sağlar.

Hedef kitleye uygun konuşmacı seçiminin önemine ve bu süreçte dikkat edilmesi gereken kriterlere kısaca değindik. Her hedef kitleye uygun konuşmacılara en kolay ve güvenilir yoldan ulaşmak için Speaker Agency konuşmacı portföyünü ziyaret edebilir, dilediğini kategoriyi seçerek konuşmacıların referanslarını inceleyebilirsiniz.

Hedef Kitleye Uygun Konuşmacı Seçmenin Faydaları Nelerdir 690X460

Sıkça Sorulan Sorular

Hedef Kitlenin İlgi Alanları Nasıl Belirlenir?

Hedef kitlenin ilgi alanlarını en doğru yöntemlerle belirlemek için pazar araştırması yapabilir, anketlerden ve geri bildirimlerden faydalanabilirsiniz. Bu veriler ile hedef kitlenizin ilgi alanlarını detaylı bir şekilde öğrenebilir, hedef kitlenize uygun konuşmacı seçimi yapabilirsiniz.

Konuşmacı Seçimi Ne Zaman Yapılır?

Konuşmacı seçimi olabildiğince erken yapılmalıdır. Konuşmacıların erkenden seçilmesi etkinlik tanıtımının daha uzun süre yapılmasını, konuşmacıların rahat rahat hazırlık yapmasını ve takvimlerini doldurmasını sağlar. Dikkat edilmesi gereken nokta ise konuşmacı seçiminden önce hedef kitle analizin yapılmış olmasıdır.

Hedef Kitleye Uygun Konuşmacı Bulma Yöntemleri Nelerdir?

Hedef kitleye uygun konuşmacı bulmak için hedef kitle analizi yapılmalı ve belirli personalar oluşturulmalıdır. Oluşturulan personalar doğrultusunda davet edilmek istenilen konuşmacıların listeleri hazırlanmalıdır. 

Bu listedeki isimlere ulaşmak için konuşmacı ajanslarını değerlendirebilirsiniz. Speaker Agency bu yolculuğunuzda size en güvenli deneyimi sunar.

Sıkça Sorulan Sorular 690X460
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.