Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
İş dünyasındaki gelişmelerin çok hızlı ilerlediğini ve rekabetin her zamankinden daha fazla olduğunu gözlemleyebiliriz. Rekabetin artması, müşteriler için farklı seçeneklerin daima var olması, güvenilirlik kavramının öneminin artmasını sağlıyor. Güven veren işletme olmak ve kalıcı bağ kurmak markalar için daha önemli hale geliyor.
İş dünyasında güvenilirlik, işletmelerin müşterilerine, çalışanlarına, iş ortaklarına yaklaşımının bir sonucudur. İşletmeler verdiği sözleri yerine getirme oranına göre temas ettiği tüm paydaşlarında belirli bir güvenilirlik derecesi elde eder. Güvenilir işletmeler, bağlı müşterilerin, memnun ortakların, mutlu çalışanların birlikteliğinden oluşur. Bu nedenle güvenilirlik iş dünyasındaki kilit noktalardan birisidir.
Bir diğer önem kazanan kavram ise otantiklik terimidir. İş dünyasında otantiklik değerlerin ve misyonun açıkça ifade edilmesi ve bu değerlerin uygulanabilmesi olarak bilinir. İş ortakları ve müşteriler otantik bir işletme ile iletişim kurmanın daha kolay ve konforlu olduğunu düşünür. Sürdürülebilir ilişkiler otantik işletmelerde daha mümkündür.
Bu yazımızda iş dünyasında güvenilirlik ve otantiklik kavramlarının neden önemli olduğunu detaylı bir şekilde ele alacağız. Bu kadar önemli olan bu iki kavramın işletmelerde inşa edilmesi için neler yapılmalı? Güvenilirlik ve otantiklik işletmelere rekabet avantajı sağlar mı? Bu soruların yanıtlarını keşfederken kavramları daha yakından tanımaya başlayalım.
Güvenilirlik ve Otantiklik Nedir?
Güvenilirlik ve otantiklik kavramlarının önemine kısaca değinmiştik. Güvenilirlik ve otantiklik, rekabetin hızla arttığı bu dönemde işletmelere rekabet avantajı sağlarken markaların daha bağlı müşterilere sahip olmasına da olanak tanıyor.
Güvenilirlik, bir kurumun verdiği tüm sözlerde tutarlı olması ve sözleri yerine getirmesi durumudur. Güvenilir bir kurum, verdiği sözleri zamanında yerine getirir, daima doğru ve tarafsız bilginin paylaşılmasını sağlar.
Otantiklik ise bir kurumun samimi ve içten olmasını ifade eder. Otantik bir kurum, kendisini olduğu gibi yansıtır, sahip olduğu değerlere bağlı kalarak aksiyon alır, sahtelikten kaçınır. Kurum faaliyetleri daima tutarlıdır ve tüm aksiyonlar misyona hizmet eder.
Güvenilirlik ve Otantiklik İş Dünyasında Neden Önemlidir?
Güvenilirlik ve otantiklik, iş dünyasında daha samimi ve güçlü ilişkilerin kurulmasını, sürdürülebilir etkileşimin devam etmesini sağlar. İşletmeler, müşterilerinin ve iş ortaklarının zihninde yer edinebilmek, çalışanlarını memnun etmek için bu iki kavramı iş süreçlerine dahil etmelidir.
Güvenilirliğin hissedilmediği bir işletmede devamlı ilişkilerden ve bağlı çalışanlardan söz etmek pek mümkün olmayacaktır. Şimdi bu iki kavramın iş dünyasına sağladığı avantajlara daha yakından bakalım.
1) Müşterilerin Güvenini Kazandırır
İş dünyasında güvenilirliğin markalara sağladığı en önemli avantaj bağlı müşterilerin artmasıdır. Verdiği sözleri yerine getiren, doğru bilgi aktarımına önem veren kurumlar müşterilerine güven ve sadakat duygusunu aşılar. Güvenli bir satın alma deneyimi yaşayan müşteriler, yeni deneyim riskini almamak için yine güvendiği markayı tercih edecektir. Bu da işletmelere bağlı ve sadık müşteri olarak geri dönecektir.
2) Marka İtibarını Artırır
Verdiği sözleri yerine getiren, açık ve doğru iletişime önem veren bir marka, müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkarır. Bu durum bağlı müşteri profili oluşmasını sağlarken marka imajına pozitif anlamda katkı sağlar. Bağlı ve memnun müşteriler, kendi deneyimini çevresiyle paylaştıkça ağızdan ağıza pazarlama yöntemiyle markanın itibarı artar. Bir diğer yönden basına ve topluma yansıyan güvenilir adımlar, markanın ne kadar tutarlı aksiyonlar aldığını ortaya koyarak marka itibarının yükselmesine katkı sağlar.
3) Reklam ve Pazarlama Çalışmalarının Etkisini Artırır
Reklam ve pazarlama çalışmaları, işletmelerin rekabet avantajı elde etmek, ürün ve hizmetlerini daha çok kitleye tanıtmak amacıyla gerçekleştirdiği faaliyetlerdir. Güvenilir ve otantik olmayan işletmelerde, reklam çalışmalarının etkisi geçici olabilir. Reklamın etkisiyle markaya yönelen müşteriler, otantik olmayan bir işletme ile karşılaştığında olumsuz bir deneyimle markadan uzaklaşır.
Bu durumun tam tersi olarak, güvenilir ve otantik markaların günlük faaliyetleri, reklam ve pazarlama çalışmalarını destekleyici niteliktedir. Reklam ve pazarlama faaliyetlerinin etkisiyle markayla yeni tanışan müşteriler, içeride yaşadığı pozitif deneyimler ile bağlı müşterilere dönüşmektedir. Aynı durum iş ortakları ve çalışanlar için de geçerlidir.
4) Çalışan Bağlılığını Artırır
İşletmelerin güvenilir ve otantik olması, sadece müşterileri pozitif anlamda etkilemez. İşletmelerin temasta olduğu tüm kişiler, güvenilir ve otantik markalar ile bir arada olmaktan keyif alır, kendisini güvende hisseder. Bu durumun çalışanlar üzerindeki etkisi büyüktür. İşletmelerin verdiği sözü tutması, değerlerine sahip çıkarak tutarlı aksiyonlar alması çalışanların kendilerini güvende hissetmesini sağlar.
Kendisini güvende hisseden bir çalışan, işini kaybetme riskini göze almak istemeyerek maksimum seviyede performans gösterir. Mutlu çalışanlar yaptıkları işin şirketi nasıl etkilediğinin farkında olarak elinden gelenin en iyisini yapmaya çalışır. Çalışanın memnuniyeti, şirket karlılığına ve verimliliğine doğrudan yansır.
Güvenilirlik ve otantiklik kavramlarının iş dünyasındaki önemine kısaca değindik. Peki işletmeler bu iki kavramı güçlendirmek için neler yapmalı? Hangi aksiyonlar markaları daha güvenilir ve otantik yapar? Şimdi gelin birlikte bu soruların yanıtlarını keşfedelim.
İşletmelerde Güvenilirlik ve Otantiklik Nasıl Artırılır?
İşletmenin başarısı güvenilirlik ve otantiklik ile doğrudan ilişkilidir. Müşterilerin ve iş ortaklarının işletmelere güvenmesi, uzun vadeli başarılar için kilit nokta değerindedir. Aynı zamanda otantik bir işletme olmak, kurumları rekabetten ayıran bir özellik haline getirir. Peki kurumlar güvenilirliği ve otantikliği nasıl artırır? Birkaç örnekte inceleyelim.
İç ve dış, tüm iletişim süreçlerinizde daima şeffaf olarak samimi bir yaklaşım sergileyebilirsiniz.
Etkileşim araçlarını, özellikle sosyal medya kanallarını aktif kullanarak güvenilirliği ve otantikliği birlikte güçlendirebilirsiniz.
Hem müşterilerinizden hem de çalışanlarınızdan düzenli olarak geri bildirim alabilirsiniz.
Sektörde güvenilirliği yüksek olan business influencerlar ile iş birliği yapabilir, markanızı en doğru şekilde yansıtacak içerikler oluşturabilirsiniz.
İşletmenizde güvenilirliği ve otantikliği artırmanın yollarına kısaca değindik. Özetle samimi, şeffaf, dürüst iletişim ve verilen sözlerin yerine getirilmesi ile güçlü bir imaj çizebilir, güvenilir ve otantik bir kurum kültürü oluşturabilirsiniz.
Speaker Agency influencer konuşmacıları portföyü, alanında uzman ve hedef kitleleri üzerinde önemli bir etkiye sahip olan değerli isimleri bir araya getirmektedir. Uzman isimlerin güvenilirliği iş birliği yaptığı markaları doğrudan etkiler.
Siz de marka değerlerinizle uyumlu, alanında uzman bir influencer ile iş birliği yaparak marka güvenilirliğinize katkı sağlayabilirsiniz. Detaylı bilgi için Speaker Agency influencer konuşmacı portföyünü inceleyebilirsiniz.
Sıkça Sorulan Sorular
Business İnfluencer Nedir ve Neden Bu Kadar Önemlidir?
Business influencer, iş dünyasında bir uzmanın belirli bir konuyla ilgili deneyim ve bilgisi ile tanınması, hedef kitlesini etkileyebilmesidir. İş dünyasında influencerların önemi büyüktür, bunun nedeni influencerların büyük bir kitle tarafından takip edilmesi ve bu kitlenin satın alma kararında doğrudan etkili olmasıdır. Influencerlar ürün ya da hizmet tanıtımında doğrudan rol alarak potansiyel müşterilere ulaşmayı sağlarlar.
Business İnfluencerlar İşletmelere Nasıl Katkı Sağlar?
Business influencerlar, işletmelere farklı açılardan katkı sağlayabilir. Örneğin influencerlar, markaların ürün ve hizmetlerini kendi kitlelerine tanıtabilir ve ürünle ilgili deneyimlerini paylaşarak markanın güvenilirliğini artırabilir.
Bir diğer yönden markanın pazarlama kampanyalarında doğru kitleye ulaşması infleuncerlar ile daha kolay yoldan sağlanır.
Business İnfluencer Seçiminde Nelere Dikkat Edilmelidir?
İnfluencer seçiminde en önemli etmen doğru hedef kitle seçimidir. Markalar seçtiği influencerın takipçi kitlesini analiz etmeli ve kendi hedef kitlesiyle uyumlu ise iş birliği yapmalıdır. Aynı zamanda influencerların geçmiş referansları ve iş birlikleri araştırılmalı, buna bağlı olarak anlaşmalar yapılmalıdır.