Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Sağlıklı ve doğru kurulan bir yönetici–çalışan ilişkisi, daha verimli ve mutlu bir iş yeri yaratmak için biçilmiş kaftandır. Çünkü yöneticinin doğru ve sağlıklı bir ilişki kurma çabası, çalışanlar tarafından takdir görür. Aynı zamanda bu takdir, çalışanların işe daha fazla dahil olacağının ve daha fazla bağlılık eğilimi göstereceğinin habercisidir.
Böyle bir etkinin farkında olan yöneticiler ve yönetici adayları, konuyu daha iyi anlamak ve özümsemek için şu soruların cevaplarını aramalıdır: Yöneticinin çalışanlarıyla arasındaki ilişki nasıl olmalıdır? İyi bir yönetici personeline nasıl davranmalı? İyi bir yönetici olmak için neler yapmalıyız? Çalışan bağlılığı nasıl artırılır?
Yazımızın devamında daha iyi yönetici olmak ve daha sağlıklı yönetici–çalışan ilişkisi kurmakla ilgili çeşitli öneriler paylaşacağız.
Yöneticinin rolünün özü, yapıcı değişiklikleri teşvik etmek ve bu değişikliklerin uygulanması için uygun bir ortam yaratmaktır. Bunun dışında yöneticilerin belli başlı sorumlulukları da mevcuttur. Em temelde bir yönetici, değişimin başlatıcısı ve düzenleyicisi olmalıdır. Ayrıca izleme ve kalite kontrolünden de sorumludur.
Bir lider olarak yönetici; başarıya elverişli koşullar yaratmak için çalışır. Tüm bu etkenler göz önüne alındığında yönetici, grubun veya organizasyonun başarısından ve başarısızlığından da sorumludur.
Yukarıda belirttiğimiz standartların dışında yönetici, yalnızca çalışanların üzerinde bir figür/rol model olmakla kalmaz, aynı zamanda ekibe zorlu zamanlarda destek olur. Temel olarak başarılı bir yönetici-çalışan ilişkisi kurmanın anahtarı budur.
Yönetici olarak, çalışanlarınıza sağlıklı bir çalışma ortamı oluşturmak ve bu ortamı sürdürmek için liderlik becerilerinizi kullanmalısınız. Bunu yapmanız, Tüm çalışanlar üzerinde olumlu bir etki yaratır ve iyi bir yönetici-çalışan ilişkisi kurmanın birincil koşulunu sağlar.
İyi Bir Yönetici Nasıl Olmalıdır?
Her insanın, etrafındaki insanlarla iyi ilişkiler kurma ve sürdürme konusunda bireysel bir yaklaşımı vardır. İş yerlerinde böyle bir kültürü yaratmanın, özgür iletişimin önündeki engelleri kaldırmanın ve hatta çalışanların sağlığını desteklemenin birçok yolu vardır. Bu çabaların bazılarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:
1. Çalışma kültürünüze doğru bir yönetici–çalışan ilişkisi ilkesi ekleyin. Bu kültürü geliştirmek ve empoze etmek için toplantılar yapın ve eğitimler verin.
2. Çalışanlarla ilişkinizi gözlemleyerek ve onları dinleyerek yönetici becerilerinizi geliştirin.
3. Çalışanlarınıza vaatlerde bulunmanız onları elbette destekleyecektir. Ancak altı dolu olmayan vaatler yönetici-çalışan ilişkisine ve güven duygusuna çok büyük zarar verir. Karşılanamayacak vaatlerde bulunmaktan kaçının.
4. Her işte olduğu gibi sorumluluğunu üstlendiğiniz görevlerde de bazı sorunlar ortaya çıkabilir. Böyle bir durumda sorunun kaynağına inin ve geniş bir perspektiften bakarak çözümler geliştirin.
5. Çalışanlarınızla iyi ilişkiler geliştirirken, kurulan ilişkinin derinliğine bir sınır koymayı unutmayın.
Yukarıda saydığımız bu beş unsur, hem yönetici olarak işinizi kolaylaştıracak hem de çalışanlarınızın daha başarılı, etkili ve istekli olması sağlayacaktır. Gelin bu beş önemli unsuru detaylandırarak ele alalım.
İş Yerinde Kültür Yaratmak
Çoğu değişim ve gelişim süreci şirketin en üst kademesinden başlar. Yukarıda başlayan değişim, tüm çalışanları etkisi altına alır ve kurum kültürüne bu şekilde yerleşir.Bu nedenle doğru iletişim kurmak ve güvenilir bir yönetici olmak için öncelikle gerekli donanıma sahip olduğunuzdan emin olmalısınız. Ayrıca altınızda çalışan orta düzey yöneticiler varsa onların da benzer bir anlayışta olduklarından emin olmalısınız. Bir işyeri sahibi veya yönetici olarak öncelikle çalışanların refahını düşünmelisiniz.
İş yerinde iyileşmeyi sağlamak ve çalışan mutluluğunu artırmak için çalışanlarınızı kişisel olarak tanımalı ve genel konularda fikirlerini almalısınız. Aynı zamanda bunun için mümkünse her bir çalışanla birebir görüşmelere zaman ayırmalısınız. Bu çabalar kaçınılmaz olarak çalışan bağlılığını ve başarı motivasyonunu artıracaktır.
Bu görüşmelerde çalışanların ofise gelirken yaşadıkları duyguyu, ofis içindeki mobilya veya dekorasyondan memnun olup olmadıkları, çalışma ortamının olumlu yönde nasıl değişebileceğini ve ofis dışında ilgi alanı için maddi destek isteyip istemediklerini sorun. Aldığınız yanıtlar sizi hemen aksiyon alabileceğiniz şekilde yönlendirecektir.
Aynı zamanda değişim ve gelişim için göstereceğiniz tüm çabalar, hem mevcut çalışanlarınızı sizinle kalmak ve iş gelişimine katkıda bulunmak için motive edecek hem de iyi yetenekleri şirketinize katmak ve başarıyı çoğaltmak için fırsat yaratacaktır.
Konuşmacılarımızdan Evrim Kuran'ın iş yerinde kültür yaratmak konusunu detaylıca ele aldığı "Organizasyonel Kültür" başlıklı video, size bu konuda farklı bakış açıları kazandırabilir ve ufkunuzu genişletebilir.
İlişkiyi Gözlemlemek
Günümüz kurumsal dünyasında yaşanan değişimler, çalışanların psikolojik ve bedensel sağlıklarında olarak değişimler yaşanabiliyor. Bu nedenle çalışanlarınızı sürekli olarak gözlemlemek ve ihtiyaçları olduğunda onları dinlemek olumlu sonuçlar verecektir.
Herhangi bir olumsuz değişiklik gözlemlemeseniz dahi, çalışanlarınızı belirli aralıklarla kontrol etmek ve nasıl hissettiklerini sormak da son derece faydalı olacaktır. Bunu yapmanız çalışanınıza önemli olduğunu hissettirir ve çalışanınızın size karşı daha şeffaf bir iletişimde olmasını sağlar.mBu denli bir rahatlık oluşturduğunuzda ekip üyeleri endişelerini doğrudan size ifade etmekte kendilerini rahat hissederler. Bu da endişeleri hızlı bir şekilde gidermenize olanak tanır.
Vaatler
İş yerinde çalışanınız size bir sorunla geldiğinde çözüm için bir öneride bulunmanız onları hızlı bir şekilde rahatlatacaktır. Ancak bunu her seferinde yapmanız uzun vadede sıkıntılı günler geçirmenize sebep olabilir.
Çalışanlarınıza talepleri doğrultusunda vaatlerde bulunmadan önce yapılacak değişikliği iyice düşünmelisiniz. Bu değişiklik başka çalışanlara zorluk çıkartacak mı? Değişim ne kadar büyük? Bu değişiklik için ne kadar kaynak ve zaman gerekiyor? Eğer bu sorulara iş akışını olumsuz etkileyecek cevaplar buluyorsanız ve değişikliğe gönüllü değilseniz bunu açık bir şekilde çalışanınıza belirtmeniz yararlı olacaktır.
Aksi takdirde çalışanınız ile aranızda çok daha büyük bir sorun ortaya çıkartabilirsiniz. Karşılıklı güven ilişkinizde yaşanacak bir çatırdama, sizi geri dönüşü olmayan bir sorunla baş başa bırakabilir.
Sorunun Kaynağını Bulmak
Bazı zamanlar bir çalışanın iş yükü kaldırabileceğinden daha ağır bir hale gelebilir. Bu yük kişinin özel hayatına yeteri kadar zaman ayıramamasına neden olabilir. Özel hayata yeterince zaman ayıramayan kişiler tükenmişlik ve mutsuzluk hissedebilir.
Buna ek olarak, bazı çalışanlarınızda stres belirtileriyle karşılaşabilirsiniz. Bu kimi zaman özel yaşamdan kimi zaman da iş yaşamından kaynaklı olabilir. Eğer sorunun iş yaşamıyla ilgili olduğun tespit ettiyseniz, bu gibi durumlarda ipleri elinize almanız, sorunla yüzleşmeniz ve bu sorunu çözmeniz gerekir.
Böyle bir durumla karşı karşıya kalındığında bir yönetici olarak daha esnek bir çalışma programı ve görev değişiklikleri ile daha dengeli bir iş bölümü sağlamalısınız. Aynı zamanda ekibinizden gelen zaman yönetimi önerilerine de açık olun. Çalışanlardan gelen yeni fikirler çok daha sağlıklı bir iş akışı yaratmanıza yardımcı olabilir.
İlişkiye Sınır Koymak
Çalışanlarınızla aranızdaki ilişkiye sınır koymak, kişisel ve profesyonel yaşam arasında kurulan denge kadar önemlidir. Bu nedenle kuracağınız ilişkiye bazı sınırlar koymanız ve profesyonelliği elden bırakmamanız gereklidir.
Örneğin bir çalışanınız özel hayatında onu zorlayacak bir dönemden geçiyorsa, konuyu çok fazla irdelemeyin. Bunun yerine çalışanınızın iş hayatında yaşanabilecek olumsuzlukların önüne geçmeye çaba harcayın.
İnteraktif Olun
İyi bir yönetici çalışan ilişkisi oluşturmanın en başarılı yöntemlerinden biri de olumlu ve eleştiriye açık olmaktır. Olumlu yaklaşımlar, çalışanlarınızın yaşanan aksiliklere çözüm önerileri üretme ve bu fikirleri size sunma konusunda teşvik edici olacaktır.
İnsanlara güven ve inanç gösterdiğinizde, denemeye ve daha yüksek sonuçlara ulaşmaya meyillidirler. Grup olarak çalışın, yeni zorluklara çözümler yaratmada yaratıcı olun ve değişimden yararlanın.