Keynote & Konuşma
DİLARA KOÇAK 2024 Konuşma Başlıkları
- Geleceği ve Gezegeni Besle
- Sürdürülebilir Beslenme ve Gezegen Diyeti
- Tabağınızdaki Mikroplastikler
- Sürdürülebilir Beslenmede Toplumun Rolü
- Gelecek Gelenekte
- Bolluktan Yokluğa
- En İyi Diyet Hangisi?
- Özel gün iletişimi (Dünya Gıda Günü, Plastic Free July, Dünya Arı günü, Dünya Su Günü, Biyoçeşitlilik Günü, Kadınlar Günü, Çiftçi Günü)
Dilara Koçak Kimdir?
“Gezegen hasta, toprak hasta, hava hasta, su hasta” söylemiyle yıllardır tam zamanlı olarak tüm bilgi ve tecrübesini iklim krizi, açlık ve atık konusunda farkındalık yaratmak amacıyla kitlelerle paylaşan aktivist, beslenme uzmanı.
Yaklaşık 30 yıllık profesyonel hayatında uzmanlığı gereği topraktan sofraya uzanan gıdanın değişim ve dönüşümünün insan, toplum ve ülkelerin sağlığı ve refahına olan doğrudan etkilerine çalıştı, sonuçlarına yakından şahit oldu. Bu sebeple, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilirlik Hedeflerinden kişisel amaçlar edindi. Kendisi ile özdeşleşen “İyi yaşam” ve doğru beslenme konularında yıllardır biriktirdiği deneyim, araştırma ve çalışmaları sebebiyle kitleler onu mesleğinin kanaat önderi olarak benimsedi.
Toplumsal değişimi yakından takip etmesine ve sürdürülebilir beslenme & sürdürülebilir geleceğin temsilcisi olduğuna inandığı gençlerle kurduğu ilişki ve empati yeteneğine bağlı olarak birçok ilke de imza attı. İlk diyetisyen uygulamasını ve online diyet programını da bu öngörüyle hayata geçiren Koçak, sosyal medyanın tüm kanallarını anlatmak, uygulamalı göstermek ve farkındalık yaratmak amacıyla en etkin şekilde kullandı. Bugün 1 milyon kişilik tüm kanallardaki toplam takipçisi arasından günde ortalama 200,000 kişi ile bu platformlarda bire bir iletişime geçiyor. Kitlelere hitap etme gücünü ve yeteneğini de takipçilerinin deyişiyle “güler yüzle” gezegeni iyileştirmek için kullanıyor.
Benimsediği değerleri ve edindiği misyonu, hayatının her aşamasına dahil eden Koçak, iklim krizine dikkat çekmek için Grönland’a, Biyoçeşitlilik konusunda duyarlılığı için Galapagos ve Amazon’a seyahat etti. Kilimanjaro’da zirve yapıp Türk bayrağını açtığında amacı tek kullanımlık plastiklerin engellenmesine dikkat çekmekti. Türkiye’nin su kıtlığı çeken ülkeler arasına girmesi sebebiyle bu konuda farkındalık yaratmak ve oradaki ihtiyaç sahiplerine yiyecek ve su yardımı götürmek üzere Ocak 2020’de Türkiye Nairobi Büyükelçiliği önderliğinde gönüllü bir grubun üyesi olarak Nairobi’ye gitti.
Bireyin gücüne inanan Koçak, sesini duyurmak için kitlelerin olduğu yere, yanlarına gidiyor. Türkiye’nin birçok ilindeki Belediyelerin davetlisi olarak kadın topluluklarına konuşuyor, üniversite öğrencileri onu amfilerde ağırlıyor, pek çok sivil toplum kuruluşuyla iş birliği yapıyor, kurumsal şirketlerde insan değişirse dünyanın değişeceğini anlatıyor. Yazdığı kitaplarla, dijital ortamda paylaştıklarıyla, gazetelerdeki yazılarıyla, televizyon programlarıyla dokunduğu milyonlara temas ediyor ve savunduğu sözün etkisini böylelikle artırıyor.
Halen Kurucu ve Genel Müdürü olduğu Mezura Klinik’te Uzman doktor, psikolog ve diyetisyenlerden oluşan ekibiyle, bireysel ve kurumsal müşterilere sağlıklı beslenme konusunda danışmanlık hizmetlerine devam ediyor. Aynı zamanda Sosyal Medya ve Medya aracılığı ile sağlıklı beslenme konusunda farkındalığın artırılmasına katkı verirken STK’lar ile işbirliği halinde projeler yürütüyor.
Dilara Koçak, her konuşmasında, “değişime şahit olana kadar” anlatmaya devam edeceğini söylüyor. Dilara Koçak diyet listeleri, konuşmacımızın danışanları için bizzat kendisi tarafından hazırlanmaktadır.
Projeler:
DKDÜKKAN ‘Geleceği Besle Hareketi’: Dilara Koçak diyetlerinde önerdiği tarifleri evde pişiremeyenler için Türkiye’nin her yerine besin değeri ve üretim kalitesi son derece titizlikle planlanmış ürünlerimizi ulaştırma sorumluluğunu alarak DKDükkan’ı kurmuştur. DKDükkan ürünleri, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri için yaptığı çalışmalar doğrultusunda “geleceği besle” hareketini de desteklemektedir. Geleceği Besle Eylemi, Birleşmiş Milletler SDG 2030 hedefleri doğrultusunda gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak için kimseyi geride bırakmadan gezegeni ve insan sağlığını iyileştirmeyi ve beslemeyi amaçlayan bir toplumsal harekettir. Dkdükkan ürünleri de gıda bankacılığı sistemi olan Temel İhtiyaç Derneği'ne #sıfıraçlık hedefi için de katkı sağlamaktadır. Çorba, atıştırmalık ve fonksiyonel içecek alanında geliştirdiği tariflerinde yerel üretici, kadın kooperatiflerine öncelik verirken ürünlerini cam kavanoz/şişe vasıtası ile sağlıkla tüketici ile buluşturmaktadır.
“İyi Yaşam Günlüğü” çalışması ilk olarak 2005 yılında yayımlanmaya başlamış olup, değişen konu ve içeriğiyle on iki yıldır sağlığına önem verenlerin klasiği haline gelmiştir. 16 yıldır devam eden İyi Yaşam Günlüğü iki yıldır Sürdürülebilir Yaşam Günlüğü olarak hayatına devam etmektedir. 2022 yılında ise Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu desteği ile İngilizce baskısı gerçekleştirilmiştir.
Gıdanı koru, Sofrana Sahip Çık Proje Destekçisi: FAO’nun 2011 yılında başlattığı Save Food : Gıda Kayıp Ve İsraflarının Azaltılması Küresel Girişimi’nin devam projesi olan, 2020 Mayıs ayında lansmanı gerçekleştirilen FAO ve Tarım Orman Bakanlığı işbirliğinde “ Gıdanı Koru, Sofrana Sahip Çık” kampanyasının aktif destekçisi olarak çalışmalarına devam ediyor.
UNFAO – Sıfır Atık Sıfır Açlık Proje Destekçisi: Türkiye’de israfı, tarımda kaybı önlemek amacıyla gıda israfı ile açlık arasında bir köprü olduğu konusunda farkındalık yaratarak, israfın önüne geçilmesi alanında Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları -Açlığa Son- amacı doğrultusunda yürütülen projenin resmi destekçisi olmuştur. Bu proje kapsamında 2009 yılında 47 seminer ve sosyal medya aracılığı ile 11.207.492 tekil kullanıcıya erişilerek ilgili mesajlar ve eğitimler verilmiştir.
Temel İhtiyaç Derneği (TİDER) İş Birliği: Plastiksiz yaşam için hediye olarak tasarladığı her bir bez çanta satışı ile gıda bankacılığı sisteminden destek gören 4 kişilik bir ailenin, 1 aylık temel ihtiyacını karşılamayı hedeflemiş ve bu yolla Ocak 2019’dan itibaren 2000 ailenin 1 aylık temel ihtiyacını karşılamıştır.
Deniz Temiz Derneği/ TURMEPA ve KOM İş Birliği: Kıyı ve denizlerin korunması misyonu güden TURMEPA ve KOM markası Dilara Koçak elçiliğinde bir araya gelerek atıklardan ve balık ağlarından geri dönüştürülmüş mayolar için ortak bir çalışma gerçekleştirdiler. Bu projeni geliri TURMEPA’ya bağış olarak aktarılmıştır.
WWF İş Birliği: Blue Panda, Deniz Kaplumbağaları ve Yağmur Suyu Hasadı projelerine destek vermenin yanı sıra Avrasya Maratonunda koşarak 2019 yılında WWF’nin en iyi bağış toplayan 2. İsmi, 2020 yılında ise en iyi bağış toplayan ismi olmuştur.
Starbucks İş Birliği: Sağlıklı yaşam felsefesinin her alanda yayılmasını güçlendirmek amacıyla Dünya’nın en büyük kahve zinciri Starbucks ile iş birliği yapılmıştır. Bu kapsamda; şu an Dilara Koçak imzasıyla 12 sağlıklı ürün (Düşük kalorili, Glütensiz, Starbucks, Yüksek proteinli, İlave rafine şekersiz) Starbucks Mutfak aracılığıyla insanlara ulaşmaktadır.
Yemek Bağışları: Evsizlere yemek dağıtan gıda bankacılığı organizasyonu olan Hayata Sarıl Lokantası ile farkındalık yaratarak askıda yemek bağışları organize edildi ve 2 yıllık bakliyat ihtiyacı karşılandı.
Avrupa Atık Azaltım Haftası Yarışma Katılımı: “Fransız Kültür” desteği ve “Adım Adım Sıfır Atık Platformu” ile "Avrupa Atık Azaltımı Haftası için yapılan çalışma ile " Sürdürülebilir Kaynak Yönetimi için Şehirler ve Bölgeler Birliği yarışmasında” finale kalındı. AB ülkelerini ve aday ülkeleri kapsayan bu yarışma Avrupa Komisyonu'nun Life+ programı tarafından finanse edilmekte olup sonuçların açıklanması beklenmektedir.
Business Influencer
Sosyal Medya Projeleri
Sosyal medya platformlarında; markanızın pazarlama stratejisine, imajına ve iletişim hedeflerine uygun, alanında uzman influencer seçimi yaparak, başarılı sosyal medya projeleri gerçekleştirebilir ve dijital dünyanın kanaat önderlerinin gücünden faydalanarak etkili iletişim çalışmaları yürütebilirsiniz.
Konuşmacımız pazarlama iletişim stratejinize uygun projelerde yer alarak sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenize erişebilir, aynı zamanda markanızın geliştirdiği mevcut kampanyanın tanıtımına/duyurusuna destek olabilir. Konuşmacımız ile birlikte gerçekleştireceğiniz sosyal medya projelerinde daha fazla kişiye ulaşarak etkili bir sosyal medya projesi yürütülmesini mümkün kılabilirsiniz.
Stüdyo Projeleri
Alanında uzman ve fikir lideri olarak kabul edilen influencer konuşmacımız ile, profesyonel ekipmanlar aracılığıyla stüdyo ortamında gerçekleştirilen projeler kurgulayarak, hedef kitle nezdinde markanızın bilinirliğinin ve güvenilirliğinin artmasını sağlayabilirsiniz.
Konuşmacımız, benzersiz içerik ve etkileyici konuşmalarıyla markanıza ve ilgili hedef kitlenize video konferans ve/veya canlı yayın teknolojisini kullanarak; bir stüdyo ortamında, tema ve içeriği önceden tasarlanmış projelerde yer alabilir, uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi ve deneyimlerini izleyenleri ve dinleyenleri ile paylaşabilir.
Canlı Moderasyon
Uzman bir moderatör tarafından yönetilen projelerde moderatörün yetkinliği, program ve yayın akışı doğrultusunda mevcut olan içeriklerin belirlenmesi, akışın yönlendirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi performansı olumlu yönde etkilemektedir.
Konuşmacımız, planlanan içerik akışı doğrultusunda ve uzmanlığı çerçevesinde, tartışılması hedeflenen konuların, etkili bir şekilde konuşulmasını sağlayarak, zaman yönetimi ile birlikte içerik akışını organize edebilir. Aynı zamanda sözlü iletişim yeteneği ve hitabet gücü sayesinde konuşmacımızı canlı gerçekleşecek etkinliklerinizde ‘uzman konuşmacı’ olarak konumlandırabilirsiniz.
YouTube Projeleri
Sosyal medya platformlarının en güçlüleri arasında yer alan YouTube; dijital dünyada en çok tercih edilen, en ses getiren ve hedef kitle etkileşimini güçlendirmeye yönelik iletişim çalışmalarının en sık yürütüldüğü platformlardan biri olarak varlığını sürdürmektedir.
YouTube platformunda hayata geçirilecek projelerde dijital mecralardaki etkileşimi güçlü olan konuşmacımız ile uzmanlık ve çalışma alanları çerçevesinde markanıza özel özgün içerikler oluşturabilir, YouTube’a özel içeriğe sahip video serileri kurgulayabilir ve uzman görüşünü hedef kitle ile paylaşmak için ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış ve teması önceden belirlenmiş video serileri yaratabilirsiniz.
Podcast Projeleri
Markanızın ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konularda herhangi bir ekrana bağlı kalmadan uzman görüşüne erişmesini, ilham almasını ve keyifli vakit geçirmesini sağlayan podcast serileri ile birbirinden farklı platformlarda sesli yayınlar oluşturabilirsiniz.
Çok sayıdaki dijital kullanıcının ilgisini çeken ve giderek daha da popülerleşen bu mecrada yer alarak, alanında uzman konuşmacımız ile iletişim stratejinizi en iyi şekilde eşleştirerek doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz.
Marka Elçiliği Projeleri
Marka elçileri; marka ile hedef kitle arasındaki iletişimi canlı tutarak markanın referansı olma görevini üstlenir. Üstlenilen bu referansın odağında marka elçiliği; iletişim hedeflerine ulaşmak isteyen markalar için olmazsa olmaz bir pazarlama stratejisidir.
Markanızın imajını ve itibarını güçlendirecek, ürünlerinizi ve hizmetlerinizi tanıtıp tavsiye ederek marka ile hedef kitle arasında uzun süreli anlamlı bağlar yaratacak, bunu sağlarken de hedef kitlenin güvenle markayı tercih etmesini mümkün kılacak konuşmacımız marka elçisi olarak dijital projelerinizde konumlandırabilir ve uzun soluklu iletişim çalışmaları gerçekleştirebilirsiniz.
Kitap & Makale Projeleri
Kurum ya da markanızla ilgili konularda, yöneticilere, beyaz yaka çalışanlara ya da tüketici kitlenize (yetişkin/çocuk) yönelik yazılı içerikler (blog yazısı, makale, kitap vb.) oluşturmak için konuşmacımızın araştırmacı kişiliğinden, uzmanlığından, bilgisinden, özgün ve güçlü kaleminden yararlanabilirsiniz.
Konuşmacımız ile çok farklı ve özel içeriğe sahip içerikler oluşturabilir ve ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış, konusu ve teması önceden belirlenmiş özel kitap ve makaleleri hedef kitleniz ile paylaşabilirsiniz.