Bilgi, deneyim, uzmanlık, sosyal medya kanallarındaki fikir liderlikleriyle etki yaratan ve sadece Speaker Agency tarafından temsil edilen konuşmacı portföyüdür.
Sosyal medyada etki alanı yüksek ve kendi alanında fikir lideri konuşmacılar ile markaları dijital proje iş birlikleri ve marka elçilikleri kapsamında bir araya getirerek markaların iş sonuçlarına katkı sağlayan projeler geliştiriyoruz.
Takvimler 6 Ekim 2010’u gösterdiğinde birçoğumuzun hayatını değiştiren bir sosyal platformu kullanılmaya başlandı: Instagram. Instagram uygulaması son derece hızlı bir şekilde geniş kitlelerce kullanılmaya başlandı. İşte tam bu zamanlarda da şimdilerde influencer olarak adlandırdığımız ve birçok kişinin takip ettiği kullanıcılar ortaya çıktı.
Takvimler 6 Ekim 2010’u gösterdiğinde birçoğumuzun hayatını değiştiren bir sosyal platformu kullanılmaya başlandı: Instagram. Instagram uygulaması son derece hızlı bir şekilde geniş kitlelerce kullanılmaya başlandı. İşte tam bu zamanlarda da şimdilerde influencer olarak adlandırdığımız ve birçok kişinin takip ettiği kullanıcılar ortaya çıktı.
2013 yılına geldiğimizde ise Instagram, kullanıcılara sponsorlu gönderi ürününü sundu. Bu yeni oluşumla beraber markalar, ürün veya hizmetlerini tanıtmak için aktif bir şekilde bu platformu kullanmaya başladılar.
Markalar için reklam stratejisi oluşturan profesyoneller, bir anda yüksek takipçili profil sahipleri ile işbirliği anlaşmaları yapmaya başladı. Bu işbirlikleri ile de son derece etkili dijital pazarlama stratejileri ortaya koydu ve influencer pazarlama kavramı ortaya çıktı.
Daha sonra da önce YouTube ve sonrasında TikTok gibi diğer platformlara içerik üreten içerik üreticileri de hızlı bir şekilde bu pazara girdi. Bununla birlikte hem dijital pazarlamanın pasta payı büyüdü hem de günümüzün popüler işleri arasına giren ve influencer olarak tabir edilen içerik üreticilerin sayısı oldukça arttı. Buna bağlı olarak influencer kazançları da benzer bir artış gösterdi.
Influencer Ne Demek?
"Influencer" kelimesi, sosyal medya platformlarında büyük bir takipçi kitlesine sahip olan ve bu takipçileri etkileyebilecek bir konuma sahip kişileri tanımlar. Bu kişiler, belirli bir konuda veya sektörde uzmanlık sahibi olabilirler ve takipçilerine bu konularda tavsiyelerde bulunabilir, önerilerde bulunabilir veya ürün/hizmet tanıtımları yapabilirler.
Influencerlar, çeşitli sosyal medya platformlarında faaliyet gösterirler, özellikle Instagram, YouTube, Twitter ve TikTok gibi platformlarda çok sayıda takipçisi olan influencerlar bulunmaktadır. Bu platformlarda influencerlar, takipçilerine ürün ve hizmetlerin tanıtımını yapabilir ve sponsorlu içerikler oluşturabilirler. Ayrıca bu kişiler takipçi sayılarına göre makro ve micro influencer olarak da anılabilrler.
Influencer Nasıl Olunur?
Influencerlar dijital pazarlama dünyasını kasıp kavururken, bu büyüyen pastadan pay almak isteyen oldukça fazla kişi olduğunu söyleyebiliriz. Peki nerden başlamak gerek? Yazımızın devamında nasıl influencer olunacağından bahsedeceğiz ve bu sektördeki ilk adımlar olan; markalaşma, strateji ve içerik oluşturmanın temellerini anlatacağız.
1- Alanınızı Belirleyin
Influencer olmak istiyorsanız, size güvenecek sadık bir takipçi kitlesine sahip olmanız gerekir. Bu kitleyi oluşturmak için herkese ulaşmayı hedeflemeyin. Bunun yerine bir hedef kitle seçmeli ve onlara özel içerikler üretmelisiniz. İnsanların daha fazla gönderinizi görmek için abone olmaları, ya da sizi takip etmelerinin sebebi budur.
Ayrıca seçeceğiniz alanda kendinizi geliştirmiş olmanız gerekir. Çünkü belirli bir konuya ilgi duyan kişiler, kendilerine rehberlik edecek kişileri takip etme eğiliminde olurlar.
Belirli bir konu seçmek, hedef kitlenizi daralttığınızı düşündürebilir. Ancak influencer dünyasında bu böyle işlemez. Belirli bir konuyu odak noktanız yaparak kendinizi o konunun otoritesi olarak konumlandırırsınız ve insanları etkilemeye başlarsınız.
Öte yandan seçeceğiniz alan; tutkulu olduğunuz, hakkında bilgi sahibi olduğunuz ya da hakkında bilgi sahibi olmak için istekli olduğunuz bir konu olmalı. Çünkü bu konuya oldukça fazla zaman ve emek harcamanız gerekecek.
2- Paylaşımlarınızda Özgün Olun
Nasıl influencer olunacağının ikinci adımı kendinize sadık kalmanız olacaktır. Çünkü insanlar; özgün olmayan, yapmacık veya bir başkasının ikamesi gibi duran iletişim tarzlarını hemen fark edecektir. Ayrıca markalarla kurulacak iş ortaklıklarında da bu tavrınızı sürdürmelisiniz. Bazen insanlar işlerinin hacmini büyütmeye o kadar odaklanır ki aslında her şeyi mümkün kılan abonelerini veya takipçilerini unutur.
Çünkü takipçiler, takip ettikleri Influencer'ların paylaştıkları ürünleri görmek için onları takip etmezler. Tam tersi onları bir arkadaş olarak görürler ve kendilerini anlayabileceklerini düşünürler.
Eğer başarılı ve saygıdeğer bir influencerın sosyal medya hesabını incelerseniz, çalıştıkları markalar konusunda seçici olduklarını görürsünüz. Bu influencerlar, sadece kişisel olarak destekledikleri markaları tanıtırlar. Bunun sebebi, takipçileri ile olan güven duygusunu bozmak istememeleridir.
3- Eşsiz ve Tutarlı Bir Görsel Stratejisi Oluşturun
Influencer pazarlama temellerinin genel marka pazarlamasıyla birkaç ortak noktası vardır. Bunlardan biri de tutarlı ve doğru bir görsel stratejidir. Dijital hesaplarınızda kullanacağınız tutarlı strateji, kişisel marka algınıza fayda sağlayacaktır. Ayrıca takipçileriniz bilindik ve tanıdık görsellerle karşılaşması da onları rahatlatacaktır.
Birçok influencer fotoğraflarını veya video kapaklarını düzenler. Eğer siz de bunu yapacaksanız tutarlı olmalısınız. Aynı parlaklığa filtrelere ve diğer düzenleme öğelerine sadık kalmaya özen gösterin
4- Önemli Olan Unsurlara Dikkat Edin
Evet, influencerlar sosyal medyada ünlüdür. Ancak şöhret, sizi markaların gözünde çekici kılmak için tek başına yeterli olmayacaktır. Markalarla yapılan işbirliğinin, markalar için bir pazarlama hamlesi olduğunu unutmayın. Yani markaların sizde bir yatırım getirisi görmeleri gerekiyor. Aksi takdirde, hizmetlerinize yatırım yapmak için hiçbir sebepleri olmayacaktır.
Elbette aldığınız gönderi beğenilerinin sayısı da önemlidir. Ancak şunu unutmayın! Bu rakamlar satışların bir yansıması değil. Bu, bir sosyal medya fenomeni olarak para kazanmanız için yeterli olmayacaktır.
Markalar etkileşim ve dönüşümler hakkında daha fazla bilgi edinmek isteyecektir. Başka bir deyişle içeriğinize kaç kişi yorum yapıyor veya içeriğinizi paylaşıyor? İçeriğinizi gördükten sonra kaç kişi etkileşimde bulunuyor? Tüm bu soruların cevapları, markaların sizi seçmesinde önemli bir rol oynar.
Markaların bu konudaki meraklarının sebebi, daha fazla satış yapmalarına yardımcı olacak bir kampanya yürütmek istemelerinden kaynaklanır. Sayfalarınızdaki etkinliği izleyebilmek ve ölçebilmek çok önemlidir.
5- En Büyük Etkiye Sahip Olduğunuz Sosyal Medya Kanalına Odaklanın
‘Alanınızı belirleyin’ başlığında ifade ettiğimiz gibi, her zaman daha fazlası daha iyi değildir. Günümüzde popüler olan her platformda aktif olarak bulunmanız, daha görünür olduğunuz ve daha fazla kişiye ulaşacağınız anlamına gelmez. Bu yüzden en kolay ve etkili şekilde kullanabileceğiniz sosyal medya platformlarını seçerek bu alanlara yoğunlaşmanız gerekir.
Eğer amaç bir Influencer'a dönüşmekse, büyük ihtimalle Instagram Influencerı olmak sizin için en doğru seçenek olacaktır. Çünkü pazarlama materyalleri görsele yöneliktir ve Instagram da oldukça görsel bir sosyal medya platformu.
Yazılı materyallere kıyasla görseller ve videolar, insanları daha fazla harekete geçirici öğelerdir. Bu nedenle Influencer'ların birçoğu Instagram profillerine oldukça fazla zaman harcarlar.
Youtube’un da Instagram’a benzer bir etki alanına sahip olduğunu söyleyebiliriz. Ayda 4 milyara yakın arama alan bir platform olan Youtube’un Google’dan sonra dünyanın ikinci büyük arama motoru olduğunu söylersek yanılmış olmayız. Bu nedenle bu platformu da aktif kullanmanız yararınıza olacaktır.
Elbette hangi konu ve içerik üreticisi için hangi platformun doğru bir şekilde çalışacağını önceden tahmin etmek oldukça zordur. Bu nedenle deneme yanılma yöntemi ile hangi platformda daha aktif olacağınıza karar verebilirsiniz. Ayrıca iki platformu birlikte kullanmanın da bir zararı olmaz. Ancak biri mutlaka daha öncelikli olacaktır.
Ayrıca bu iki platformu birbirlerine trafik sağlamak için de kullanabilirsiniz. Instagram’da öne çıkarmak istediğiniz postun tanıtımını Youtube kanalınızdan, Youtube’da izlenmesini artırmak istediğiniz videonun tanıtımını da Instagram sayfanız üzerinden yapabilirsiniz.
6- Yorumlara Cevap Verin
Yorumlara cevap vermeniz ve takipçilerinizle etkileşimde olmanız, bu platformların algoritmasına uygun bir davranış olacaktır. Algoritmaya uygun olan hesaplar, platformlar tarafından daha fazla öne çıkartılır ve görünürlüğü artar.
Ayrıca bu sadece algoritma için faydalı bir eylem değildir. İnsanlara yanıt verdiğinizde, onlarla gerçekten bağ kurarsınız. Bu bağ da içerik üretirken size yardımcı olabilir.
7- Tutarlı Olun
Tutarlı bir şekilde gönderi yayınlamak, herhangi bir işletme veya marka için çok önemlidir ve bu kural Influencer'lar için de geçerlidir.
Profilinizi günde en az bir kez güncellemelisiniz. Gönderilerinizin sıklığı, test etmeniz gereken bir şeydir. Ayrıca internet üzerinden ulaşabileceğiniz istatistik araçları ile gönderi paylaşmak için en iyi zaman aralıklarını öğrenebilirsiniz.
Ayrıca, platformunuzun sunduğu her şeyden tam olarak yararlandığınızdan emin olun. Örneğin Instagram kullanıcısıysanız, yalnızca normal yayın gönderilerine bağlı kalmayın. Erişiminizi gerçekten genişletmek için Instagram hikayelerini ve Reels özelliklerini kullanın.
Özellikle hikayeler, sizi insanların haber akışlarının en üstüne yerleştirdikleri için sizi daha görünür kılar. Reels içerikler ise son zamanlarda son derece popüler olduğu için buradan da yeni kişilere erişmeniz olası olacaktır.
Influencer olmak zor bir iştir. Hatta çoğu insanın düşündüğünden daha zordur. Influencer'ların bu kadar zahmetsiz görünmeyi başardıkları güzel görüntülere çok fazla zaman, çaba, para ve planlama harcanır. Gerçekten taahhüt etmeye hazırsanız, kendi profilinizi oluşturmaya başlamak için yukarıdaki ipuçlarını izleyebilirsiniz.