Liderlerdin verdiği kararlar geleceğimizi belirliyor. Çalıştığımız şirketler ve yaşadığımız toplum, karar verme yetkisine sahip olan liderlerin tercihleriyle şekilleniyor. Üstelik bu tercihler giderek artan bir belirsizlik ortamında yapılmak zorunda. İşte bu nedenle, liderlerin stratejik düşünme ve karar verme becerisine sahip olması her zamankinden daha önemli. Bu konuşmada katılımcılar, etkili liderlik ile stratejik düşünme ve karar verme arasındaki ilişkiyi örnekler üzerinden tartışacak; bu becerileri hem bireysel hem de organizasyonel düzeyde geliştirmek için pratik yöntemlerle tanışacaklar.
Şirketler için Politik, Ekonomik ve Toplumsal Etkileri Yönetme Rehberi
Günümüzde şirketler önemi giderek artan dışsal faktörlerin etkisi altında faaliyet gösteriyorlar. Politik belirsizliklerden çevresel sorunlara, toplumsal dönüşümlerden ekonomik eşitsizliklere kadar birçok etken şirketlerin iş hedeflerini doğrudan etkiliyor. Dolayısıyla artık ticari ve ticari olmayan bütün unsurlar kurumsal stratejinin entegre birer parçası olarak ele alınmalı. Bu konuşmada katılımcılar, günümüzde şirketlerin karşılaştıkları politik, ekonomik ve toplumsal dinamikleri daha yakından tanıyacak; bu dinamikleri anlamak ve stratejik olarak yönetmek için gereken yöntemler hakkında fikir sahibi olacaklar.
İş Dünyasından Güncel Örneklerle Strateji, Liderlik ve Karar Verme Dersleri
Tayvan’daki bir fabrika küresel güç dengesi için neden önemlidir? CEO mektupları iş dünyasının geleceğine dair fikir verebilir mi? Bir enerji şirketinin genel kurulunda hissedarlar neden isyan çıkarır? Eski bir başbakan lobicilik yapabilir mi? Bunlar, dünyayı daha yakından tanımamızı sağlayarak bakış açımızı zenginleştiren örneklerden sadece birkaçı. İş dünyasının kuralları hızla değişiyor. Bu değişime liderlik etmek için sadece güncel olayları takip etmek yetmiyor; onların ne anlama geldiğini anlamak da gerekiyor. Bu konuşmada katılımcılarla, çalıştıkları kurumda gündemde olan konularla ilgili uluslararası örnekleri beraber inceleyecek; kendi işlerini daha iyi yapmalarını sağlamak için strateji, liderlik ve karar vermeye dair dersler çıkaracağız.
Nasıl Dedektif Gibi Düşünülür?
İş hayatında karşılaşılan problemler giderek daha karmaşık hale geliyor. Peki bu problemleri çözmek ve doğru kararlar vermek için dedektiflerin düşünme yöntemlerinden faydalanabilir miyiz? Bu konuşmada katılımcılar, tümevarım (inductive) tümdengelim (deductive) ve hepten gidim (abductive) gibi farklı akıl yürütme yöntemleriyle tanışacaklar. Çeşitli örnekler ve interaktif çalışmalar sayesinde kendi bilişsel yanılgıları hakkında farkındalık edinecekler. İş hayatında karşılaştıkları sorunlara tıpkı bir dedektif gibi yaklaşarak farklı muhakeme tekniklerini kullanmayı öğrenecek, sonuç itibariyle çalıştıkları kurumların daha iyi kararlar vermesine katkı sağlayabilecek donanımı elde edecekler.
Düşünen Bir Organizasyon Kurmak
Bir organizasyonun performansını verdiği kararlar belirliyor. Karar kalitesini artırmak ise stratejik düşünmenin o organizasyonun tamamına yayılmasıyla mümkün. Ne yazık ki bugün birçok kurumda karar verme süreçleri dağınık ve informel yöntemlerle ilerliyor. Strateji çalıştayları artık herkesin ezberlediği ‘şablon doldurma’ egzersizlerinden ibaret hale geldi. Oysa Peter Drucker’ın ifade ettiği gibi, etkin kararlar vermek modern iş dünyasında bilgi işçisinin (knowledge worker) en önemli niteliği. Bu konuşmada katılımcılar, düşünme ve karar vermenin bir organizasyonun tümüne sirayet etmesinin önemini kavrarken; doğru karar vermemizi sağlayacak zihinsel modelleri öğrenecekler ve gerek bireysel gerekse kolektif karar verme süreçlerinin nasıl geliştirilebileceğine dair bilgi sahibi olacaklar.