INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
AKAN ABDULA

AKAN ABDULA

Akan Abdula FutureBright Group, Kurucu

AKAN ABDULA
AKAN ABDULA Kimdir?

17 yıl reklam, pazarlama stratejileri, marka yönetimi ve pazar araştırma iş deneyimi vardır. Grey İstanbul reklam ajansında Strateji ve Planlama bölüm başkanlığı ve Grey Group Worldwide global strateji konseyi üyeliği yaptı. Global konseyi yöneten 12 stratejist arasındaydı. Reklam Özdenetim Kurulu üyeliği yaptı. Kırmızı, Felis ve Effie jüriliği yaptı. Türkiye’nin en iyi ürün lansmanı ve en etkili sosyal sorumluluk kampanyaları olmak üzere, çok sayıda altın Effie ödülüne layık görüldü. 2012’de FutureBright ve Davranış Enstitüsü’nü kurdu. Bugün her iki şirket Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri arasındadır. Şirketleri 400’ün üzerinde markayı portföyünde bulundurmaktadır. Ayrıca Türkiye’nin en büyük markalarına şahsen danışmanlık vermektedir. Bilgi Üniversitesi, Marka Okulu’nda Tüketici Davranışları dersini vermektedir. 2016 yılında ZMET Institute’u kurdu ve zihin bilimi öncü şirketlerinden Olson Zaltman & Associates’in dokuzuncu küresel ortağı oldu. Daily Telegraph stratejik yaklaşımlarını haberleştirmiştir.


speaker
AKAN ABDULA Konuşma Başlıkları
Davranışsal Ekonomi

Davranışsal Ekonomi, tutumu değil davranışı değiştirmeye odaklanan bir satış mimarisi yaklaşımıdır. Psikoloji ve ekonomiyi harmanlayan bir kuramdır ve tüketicilerin kendi çıkarları doğrultusunda davranmadıklarına dair değerli içgörüler sağlayarak marka lehine karar vermeyi kolaylaştıracak şekilde yeniden tasarlar. Akan Abdula, davranışsal ekonomi seminerinde, insan zihninin ne zaman ve nasıl hata yaptığını ve bu sistematik hataların veya önyargıların, tahmin edilebilir hale gelmesi için ne yapılması gerektiğine odaklanır. Seminerden alınan içgörüler,
tüketicileri daha akıllı ve daha sağlıklı kararlara yönlendiren ortamlar yaratmak için kullanılabilir.
Sunum Ajandası:

• Davranış Bilimleri Bize Neler Öğretti
• Beyin Nasıl Karar Verir?
• Beyin Hataları ve Satış
• Tüketici İrrasyonalitesini Daha Öngörülebilir Hale Getirmek


Algoritma Çağında İş Kültürü

Algoritmalar dünyayı çoktan ele geçirdi ve biz uzun zamandır yankı odalarında yaşar olduk. Peki coronavirüs bizi evlerimize hapsederken, yankı odalarımıza nasıl bir etki yaratacak? Bu sistem aslında gücünü Moore yasasından alıyordu. Moore Yasası, herkesin erişebileceği, giderek ucuzlayan ve milyonlarca etkileşimi anında sağlayan altyapılara değinir. Bu devri de öyle tanımlar. Altyapılara erişimin demokratikleştirilmesi dönemidir bu. Web ve mobil teknolojilerin ulaşılır hale gelmesi, bu ilişkilerin gelişmesini ve bilginin paylaşılma oranının hızlanmasını
sağlıyor. Bu bilgi sistemleri, insanların sıradan hayatlarında kurdukları herhangi bir etkileşimden sürekli ve eşzamanlı olarak dijital bilgi üretmeye başladı. Yarattığımız dijital gürültüden data üreten bu yazılımlar, peki gelecekte iş kültürümüzü nasıl etkileyecek? Geleceğin genç çalışan adaylarını nasıl etkileyecek?


Tutum Değiştirmeden Davranış Değiştirmek

Dünya yapay zekâ devrimine doğru giderken; son sanayi devriminin kriterleri ile marka ve kurumlarımızı yönetmeye son vermeliyiz. İkinci sanayi devriminden kalan öğretilerle, önce müşterimizin tutumlarını
değiştiriyoruz, sonra davranış değiştirip bizi tercihe etmesini umuyoruz. Oysa insan zihni çok kompleks. Tutumları pozitif olsa bile, bizi tercih etmeyebilir. Davranışlar her zaman tutumlardan beslenmiyor. Ayrıca büyük veri dünyasındayız. Yapay zekâ dünyasına doğru gidiyoruz. Robotlardan korkuyoruz ancak robotların soyut hali uzun yıllardır algoritmalar şeklinde tüm adımlarımızı takip ediyor. Algoritmalar tutumlarımızı değiştirmeden, davranış verisi üzerinden rahatlıkla davranışlarımızı değiştirebiliyor. Biz ise hala önce itibarı beslemeye
çalışıyoruz ki sonra davranışlar değişsin. Algoritmanın elinde bireyin iz verisi var olduğu sürece, ileride tutum değiştirmenin önemi daha da azalacak. Akan Abdula bu seminerde, tutum değiştirmeden davranış değiştirmenin yollarını anlatacak.


Sonuçlar Çağı

Dünya Covid ile birlikte ikinci kere sonuçlar çağına girmeye hazırlanıyor. Dünyada ve Türkiye’de tüketim alışkanlıklarında radikal değişiklikler gözlemliyoruz ve kimse bu çağı ertelemeler ve yarım önlemler ile
geçiremeyecek. Geçirmek isteyenler de biraz zaman kazanabilir elbet ama sonuçlarından muaf kalamazlar. Akan Abdula seminerde hem bu yeni çağın trendlerini hem de kurumların bu çağdan nasıl etkileneceğini anlatacak.


Gelecekte Var Olmanın Sırları

Günümüzün dinamik ve küresel pazarlarında, şirketler ve markalar rekabetin ön sıralarında yer almak için yarışıyorlar. Covid ve sonrasında şirketlerin başarısı açısından önem arz eden odaklarda da değişiklikler oldu. Bugünü benzersiz kılan çok sayıda gelişmenin başında, markalarımızı tehdit eden bambaşka unusrlar söz konusu.
Akan Abdula bu seminerde, gelecekte ayakta kalmak isteyen markaların ne yapması gerektiğini anlatacaktır. Bu sunumda büyük veya küçük şirketlerin uzun ömürlülüğüne katkıda bulunan farklı faktörleri anlatacağım. Yöneticilerin şirketlerinin veya markalarının uzun vadeli vizyonunu geliştirmek için nelere bakmaları gerektiğine odaklanacağım. Sunumumun nihai hedefi, geleceğe gidebilmek için nelerin işe yaradığını ve çalışanların dikkatlerini nereye odaklamaları gerektiğini göstermek ve düşünmeleri için ilham vermek olacaktır.


Verin Kadar Konuş(ma)

Büyük veri analizine 150 milyar USD harcadık. Araştırmalar 60 milyar USD civarında. Beyin dalgalarını veriye döndürdüğümüzü iddia ediyoruz ve önümüze gelen herkesi barkotladık. Ama tüm bunlara rağmen, araştırmalar gösteriyor ki bildiğimiz markaların/kurumların %70'i bugün yok olsa, insanların umurunda bile olmayacak. Bir yerde çok büyük bir hata yapıyoruz. Bir veri Rönesans’ı yaşıyoruz, ancak sonuçlar hiç Rönesans’a işaret etmiyor. Sorun veride değil, bizim veriye olan bakış açımızda ve veriyi okurken farkında olmadığımız beyin kusurlarımızda.
Bu sunumda veriyi analiz ederken, yaptığımız hatalar konusunda farkındalık artırılacaktır.


Covid Sonrası Zihnimiz

Bu kuşak pazarlamacıların karşılaştığı en büyük zorluklardan birisi ile karşı karşıyayız. Dahası, bu boyutta bir kriz mutlaka tüketici üzerinde kısa vadeli olduğu kadar, uzun vadeli bilinç dışı etkiler de bırakacaktır.
Akan Abdula, 45 dakikalık sunumunda sürekli takip ve bilin dışı verileri odaklı sunumunda, 6 ana başlığa odaklanacaktır: küresel piyasalar; ülkemizde kısa ve uzun vadeli tüketici davranış̧ değişiklikleri, Türkiye’de
hareketlenen dip dalgalar, Türkiye’de Covid sonrası örtülü̈ zihin, iletişim senaryoları ve kurumsal itibar hareketleri.

speaker
AKAN ABDULA Business Influencer

Sosyal Medya Projeleri

Sosyal medya platformlarında; markanızın pazarlama stratejisine, imajına ve iletişim hedeflerine uygun, alanında uzman influencer seçimi yaparak, başarılı sosyal medya projeleri gerçekleştirebilir ve dijital dünyanın kanaat önderlerinin gücünden faydalanarak etkili iletişim çalışmaları yürütebilirsiniz.

Konuşmacımız pazarlama iletişim stratejinize uygun projelerde yer alarak sosyal medya platformları aracılığıyla hedef kitlenize erişebilir, aynı zamanda markanızın geliştirdiği mevcut kampanyanın tanıtımına/duyurusuna destek olabilir. Konuşmacımız ile birlikte gerçekleştireceğiniz sosyal medya projelerinde daha fazla kişiye ulaşarak etkili bir sosyal medya projesi yürütülmesini mümkün kılabilirsiniz.

Stüdyo Projeleri

Alanında uzman ve fikir lideri olarak kabul edilen influencer konuşmacımız ile, profesyonel ekipmanlar aracılığıyla stüdyo ortamında gerçekleştirilen projeler kurgulayarak, hedef kitle nezdinde markanızın bilinirliğinin ve güvenilirliğinin artmasını sağlayabilirsiniz.

Konuşmacımız, benzersiz içerik ve etkileyici konuşmalarıyla markanıza ve ilgili hedef kitlenize video konferans ve/veya canlı yayın teknolojisini kullanarak; bir stüdyo ortamında, tema ve içeriği önceden tasarlanmış projelerde yer alabilir, uzmanlık alanlarıyla ilgili bilgi ve deneyimlerini izleyenleri ve dinleyenleri ile paylaşabilir.

Canlı Moderasyon

Uzman bir moderatör tarafından yönetilen projelerde moderatörün yetkinliği, program ve yayın akışı doğrultusunda mevcut olan içeriklerin belirlenmesi, akışın yönlendirilmesi ve başarılı bir şekilde yönetilmesi performansı olumlu yönde etkilemektedir.

Konuşmacımız, planlanan içerik akışı doğrultusunda ve uzmanlığı çerçevesinde, tartışılması hedeflenen konuların, etkili bir şekilde konuşulmasını sağlayarak, zaman yönetimi ile birlikte içerik akışını organize edebilir. Aynı zamanda sözlü iletişim yeteneği ve hitabet gücü sayesinde konuşmacımızı canlı gerçekleşecek etkinliklerinizde ‘uzman konuşmacı’ olarak konumlandırabilirsiniz.

YouTube Projeleri

Sosyal medya platformlarının en güçlüleri arasında yer alan YouTube; dijital dünyada en çok tercih edilen, en ses getiren ve hedef kitle etkileşimini güçlendirmeye yönelik iletişim çalışmalarının en sık yürütüldüğü platformlardan biri olarak varlığını sürdürmektedir.

Hayata geçirilecek YouTube projelerinde dijital mecralardaki etkileşimi güçlü olan konuşmacımız ile uzmanlık ve çalışma alanları çerçevesinde markanıza özel özgün içerikler oluşturabilir, YouTube’a özel içeriğe sahip video serileri kurgulayabilir ve uzman görüşünü hedef kitle ile paylaşmak için ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış ve teması önceden belirlenmiş video serileri yaratabilirsiniz.

Podcast Projeleri

Markanızın ve hedef kitlenizin ilgi duyduğu konularda herhangi bir ekrana bağlı kalmadan uzman görüşüne erişmesini, ilham almasını ve keyifli vakit geçirmesini sağlayan podcast serileri ile birbirinden farklı platformlarda sesli yayınlar oluşturabilirsiniz.

Çok sayıdaki dijital kullanıcının ilgisini çeken ve giderek daha da popülerleşen bu mecrada yer alarak, alanında uzman konuşmacımız ile iletişim stratejinizi en iyi şekilde eşleştirerek doğru hedef kitleye ulaşabilirsiniz.

Kitap & Makale Projeleri

Kurum ya da markanızla ilgili konularda, yöneticilere, beyaz yaka çalışanlara ya da tüketici kitlenize (yetişkin/çocuk) yönelik yazılı içerikler (blog yazısı, makale, kitap vb.) oluşturmak için konuşmacımızın araştırmacı kişiliğinden, uzmanlığından, bilgisinden, özgün ve güçlü kaleminden yararlanabilirsiniz.

Konuşmacımız ile çok farklı ve özel içeriğe sahip kitap & makale projeleri oluşturabilir ve ihtiyaca uygun içerikle tasarlanmış, konusu ve teması önceden belirlenmiş özel kitap ve makaleleri hedef kitleniz ile paylaşabilirsiniz.

Dijital Dünyada Öngürülemeyen Risklerden F5 ile Korunun & MEXT Sanal Turunu Deneyimleyin! Dijital Etkinliği
MEXT

Dijital Dünyada Öngürülemeyen Risklerden F5 ile Korunun & MEXT Sanal Turunu Deneyimleyin! Dijital Etkinliği

MEXT Sanal Turu ile kapanışı planladıkları ve “Dijital Dünyada Öngürülemeyen Ris...

Projeyi İncele
speaker
AKAN ABDULA Master Class Workshops

Tutum Değiştirmeden Davranış Değiştirmek

Sürdürülebilir bir etki yapamayan markalar, medyaya ve pazarlama faaliyetlerine daha fazla para harcayarak boşluğu doldurmaya çalışıyorlar. Bununla birlikte, bu işlem sonucunda bombalanan tüketici, tutumunu değiştirmek yerine tutumuyla ilgili daha güçlü bir iddiada bulunuyor. Bu nedenle tüketicinin tutumunu savunduğu durumlarda davranışlara odaklanmak gerekir.

Davranışsal Ekonomi, tutumu değil davranışı değiştirmeye odaklanan bir seçim mimarisi yaklaşımıdır.

“Marka Seçim Mimarları”, tüketicilerin seçim yaptığı tüm ortamları alır ve bu ortamı marka lehine karar vermeyi kolaylaştıracak şekilde yeniden tasarlar.

  • Davranış Bilimleri Bize Neler Öğretti?
  • Beyin Nasıl Karar Verir?
  • Beyin Hataları Nasıl Çalışır?
  • Tüketici İrrasyonalitesini Nasıl Daha Öngörülebilir Hale Getiririz?
  • Vaka Çalışma
AKAN ABDULA
AKAN ABDULA Kimdir?

17 yıl reklam, pazarlama stratejileri, marka yönetimi ve pazar araştırma iş deneyimi vardır. Grey İstanbul reklam ajansında Strateji ve Planlama bölüm başkanlığı ve Grey Group Worldwide global strateji konseyi üyeliği yaptı. Global konseyi yöneten 12 stratejist arasındaydı. Reklam Özdenetim Kurulu üyeliği yaptı. Kırmızı, Felis ve Effie jüriliği yaptı. Türkiye’nin en iyi ürün lansmanı ve en etkili sosyal sorumluluk kampanyaları olmak üzere, çok sayıda altın Effie ödülüne layık görüldü.

2012’de FutureBright ve Davranış Enstitüsü’nü kurdu. Bugün her iki şirket Türkiye’nin en hızlı büyüyen şirketleri arasındadır. Şirketleri 400’ün üzerinde markayı portföyünde bulundurmaktadır. Ayrıca Türkiye’nin en büyük markalarına şahsen danışmanlık vermektedir. Bilgi Üniversitesi, Marka Okulu’nda Tüketici Davranışları dersini vermektedir. 2016 yılında ZMET Institute’u kurdu ve zihin bilimi öncü şirketlerinden Olson Zaltman & Associates’in dokuzuncu küresel ortağı oldu. Daily Telegraph stratejik yaklaşımlarını haberleştirmiştir.

AKAN ABDULA kurumunuza ilham vermek için hazır!
Farklı çözümleri ile davet etmek için:

Formu Doldurun

Bize +90 212 401 35 45 numaralı telefondan ulaşabilir veya info@speakeragency.com.tr mail adresi üzerinden iletişime geçebilirsiniz.

mikrofon arkaplan
Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.