Girişimcilik Konuşmacıları: Yenilikçilik ve Başarıya Giden Yolculuk
Girişimcilik, büyük bir tutku ve azim gerektiren, dinamik, heyecan verici ve öğretici bir süreçtir. Bu süreçte sürdürülebilir başarı elde etmenin yolu sürekli öğrenmeye ve gelişmeye dayanan yenilikçi bir bakış açısına sahip olmaktan geçer. Girişimcilik dünyası, birbirini bu konularda besleyen kişileri barındırır. Bu kişilerle sürekli iletişimde kalmak, değişen dünyayı takip etmeyi ve ayak uydurmayı kolaylaştırır.
Bu iletişimin yanı sıra, girişimcilik dünyasında ses getiren deneyimli uzmanların görüşlerini almak, konuşmalarını dinlemek de ilham verici olacaktır. Girişimcilik konuşmacıları, kendi deneyimlerini ve bilgi birikimini dinleyicilere aktardıkça dinleyicilerde yeni pencerelerin açılmasını sağlarlar. Bu da dinleyicileri yenilikçi ve taze tutmaya yardımcı olacaktır.
Özellikle girişimcilik dünyasına yeni adım atmış genç girişimciler girişimcilik konuşmacılarından fazlasıyla ilham alabilirler. Konuşmacıların katıldığı girişimcilik zirveleri genç isimler tarafından büyük bir fırsat olabilir. Genç girişimciler bu zirvelere katılarak hem sektörden birçok kişiyle tanışma fırsatı edinir hem de deneyimli uzmanların konuşmalarını dinleyerek yaratıcı bakış açısını genişletebilir.
Peki bu zirvelerde en çok karşılaşılan konuşmacılar kimler? Bu değerli isimler en çok hangi girişimcilik konuları üzerine konuşma yapar? Girişimcilik konuşmacılarına dair merak edilen soruları birlikte yanıtlayalım.
Girişimcilik Konuşmacıları Kimlerdir ve Neden Dinlenmelidirler?
Girişimcilik konuşmacıları; kendi girişimini kurmuş, bu süreçte belli aşamalardan geçmiş, birçok zorluğun üstesinden gelmiş ya da girişim kurmadan da bu alanda çeşitli araştırmalar yaparak uzmanlaşmış deneyimli isimlerdir. Girişimcilik konuşmacıları, kendi süreçlerinde birçok zorlukla karşılaşmış, bu zorlukların üstesinden gelmiş, hatalarından ders çıkararak deneyim kazanmış kişilerden oluşur. Tüm bu süreçleri ve deneyimleri dinlemek sektöre ilgili olan herkesi cesaretlendirecek ve yeni fikirleri denemeye teşvik edecektir.
Bir diğer yönden dinleyiciler bu konuşmalar sayesinde gelişime açık ve tamamlanması gereken yönlerini keşfedecek, gerekli aksiyonları planlayacaktır. Eğitimler ve mentorluk programları bu aksiyonlardan birkaçını oluşturur. Örneğin girişimcilik eğitimi bu dünyaya adım atmış herkesin en az bir kez alması gereken bir eğitim olabilir. Bununla birlikte deneyimli kişilerden mentorluk desteği istemek daha sağlam adımlarla iş fikrinin planlanmasını sağlayabilir.
Uzun süren kurumsal hayat tecrübesinden sonra kendi işini kuran Tunç Berkman, dünyanın birçok farklı ülkesinde şubeleri olan bir restoranın kurucusu olan Gamze Cizreli, eşitlik, çeşitlilik ve kapsayıcılık alanında değerli girişimleri olan Melek Pulatkonak Türkiye’nin önde gelen girişimcilik konuşmacılarındandır.
Speaker Agency, girişimcilik konuşmacıları portföyünde tüm değerli isimleri bir araya getirerek eşsiz bir deneyim sunmaktadır. Konuşmacılar hakkında bütün detaylara ulaşmak için Speaker Agency’nin girişimcilik konuşmacıları portföyünü inceleyebilirsiniz.
İnovasyon ve Girişimcilik Uzmanlarından İpuçları ve Yaratıcı Çözümler
İnovasyon ve girişimcilik uzmanları katıldıkları etkinliklerde bilgi ve deneyimlerini tüm katılımcılarla paylaşmaktadır. Etkinliğin temasına ve konuşmacıların uzmanlık alanına göre paylaşılanlar değişiklik göstermektedir. Ancak tüm konuşmacıların ortak konu başlıkları da bulunmaktadır.
Örneğin problem çözme becerisi ve kriz yönetimi tüm konuşmacıların ele alabileceği konu başlıklarıdır. Girişimcilik dünyası dinamik ve hızla değişen bir tempoya sahiptir. Bu dünyaya giriş yapanların da değişime hızlı adapte olması, karşılaşılan problemlere hızlı çözümler üretmesi gerekmektedir.
Bir diğer yönden girişimcilik dünyası her zaman büyük ya da küçük riskler barındırır. Girişimcilerin gerektiğinde risk alması ve olası tüm sonuçlara hazırlıklı olması beklenir. Hangi risklerin alınması gerektiğine karar vermeden önce pazar araştırması ve rekabet analizi yapılması, buna bağlı olarak risklerin getirisinin ve götürüsünün hesaplanması gerekir.
Girişimcilik Konuşmacısı Seçerken Nelere Dikkat Edilmeli?
Kurumsal etkinlikler ya da konferanslar için girişimcilik konuşmacısı araştırmaya başladığınızda birçok farklı isimle karşılaşabilirsiniz. Her bir konuşmacının uzmanlık alanı, iletişim tarzı, ele aldığı konu başlıkları farklı olabilir. Bu farklılıkları inceleyerek etkinliğiniz için en doğru isme ulaşabilirsiniz.
Bir diğer yönden konuşmacıların geçmiş referanslarını incelemek, eski konuşmalarını izleyerek iletişim tarzını izlemek etkinliğiniz için en doğru ismi seçmenizde yardımcı olabilir. Konuşmacının iletişim tekniği, katılımcıların etkileşimi ve ilgisi, konuşmacı seçiminizde yol gösterici olabilir.
Örneğin geleceğe yönelik inovatif konu başlıklarını seçen future of work konuşmacıları iş hayatının geleceği hakkında bilgi aktarımı yapabilir. Bununla birlikte iş dünyasının geleceğinde ortaya çıkması muhtemel olan ihtiyaçları belirleyerek taleplerin yoğunlaştığı noktaları sunabilir. Bu durum yepyeni iş kollarının ve iş fikirlerinin doğmasına zemin hazırlar.