INFLUENCER BLOG İLETİŞİM
Çalışan Bağlılığı & Motivasyon Konuşmacıları

Çalışan Bağlılığı & Motivasyon Konuşmacıları

Speaker Agency’nin Çalışan Bağlılığı ve Motivasyon Konuşmacıları ile şirketinizdeki performansı ve kurum kültürünü güçlendirebilir; bağlılık, motivasyon ve sürdürülebilir başarı için yeni atılımlar yapabilirsiniz.

EVRİM KURAN
EVRİM KURAN Evrim Kuran Danışmanlık, Kurucu Universum, Türkiye Lideri
  • Cesur Yeni Dünya
  • Onlar Göçtü Buradan
  • İşin Geleceği: Yepyeni Normal
FAZIL ORAL
FAZIL ORAL Liderlik ve Yönetim Düşünürü
  • Askeri, Jeopolitik ve Ekonomik Perspektiften; Ukrayna & Rusya Savaşı Stratejik Analizi ve Olası Yansımaları
  • İş Dünyasındaki Değişim, Yarattığı Etkiler ve Ortaya Çıkan Yeni Koşullar
  • Pandemi ve İnsan Yaşamı, İş Yaşamı ve Sosyal İlişkiler Üzerine Açmazlar ve Çözümler
HÜLYA MUTLU
HÜLYA MUTLU Yazar, Eğitmen ve Konuşmacı
  • Fark Yaratan İletişim
  • Duygusal Zeka ile İz Bırakmak
  • Bu Bir Yatırım Tavsiyedir: Psikolojik Sermaye ve İçsel Motivasyon
İDİL TÜRKMENOĞLU
İDİL TÜRKMENOĞLU Bağımsız YK Üyesi, Yazar, Danışman ve Öğretim Görevlisi
  • Uzaktan Ekip Yönetmenin İpuçları
  • Dünya Turu - COVID Krizinde Çalışanlar için Yapılanlar
  • Dünya Turu - COVID Krizinde Müşteriler ve Toplum için Yapılanlar
EBRU YONCA ÇAPA
EBRU YONCA ÇAPA Yönetim Danışmanı & Bağımsız YK Üyesi
  • Yapay Zeka Gölgesinde İşin Geleceği & Benim Geleceğim
  • Yapay Zeka & Müşteri Odaklılık
  • Dijital Düşün Dönüşümü Yönet
Gözde Berber Özbalaban
Gözde Berber Özbalaban Konuşmacı, Küratör, Gelişim Danışmanı, Co-Active Koç
IODA-Uluslararası Organizasyonel Gelişim Platformu Kurucu Başkanı
  • Fit Liderlik- Gestalt, Jung ve Varoluşçuluktan Yeni Nesil Liderliğe Bakış
  • Atlet Zihninde Yaşamak
  • Ironman Gibi Yönetmek- Dayanıklılık Sporları Bize Ne Hatırlatır?
Ateş Ataseven
Ateş Ataseven Eğitim Danışmanı
  • Gestaltist Yaşam
  • Mimar Sinan'ın 6T'si
  • Ironman Gibi Yönet – Hayat Amacı Yaratmak
MURAT YEŞİLDERE
MURAT YEŞİLDERE Egon Zehnder Kıdemli Ortağı, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Aktivisti, Yazar
  • Yeni Yüzyılın Yeni Liderleri
  • Bir Beyin Avcısının Seyir Defteri; Yılda 1000 Mülakat Ve Sonrası…
  • Yönetim Kademesinde “Yıkıcı” Değil “Yapıcı Çeşitlilik”
YİĞİT OĞUZ DUMAN
YİĞİT OĞUZ DUMAN DUMAN Yönetim Danışmanlığı, Kurucu ve Danışman
  • Sıradışı Başarılı Takımlar
  • Sıradışı Liderler
  • Dijital Dünya’da İnsan Kaynakları Yönetimi
JAMIL QURESHI
JAMIL QURESHI Performans Koçu, Psikolog, Yazar, Konuşmacı
  • Yüksek Performansın Psikolojisi
  • Kurumlarda Aidiyet ve İş Birliğinin Geleceği
Owen O’Kane
Owen O’Kane Yazar, Psikoterapist, Birleşik Krallık Sağlık Hizmetleri (NHS) Bünyesinde Kıdemli Klinik Psikolog
  • Belirsizliği Nasıl Yönetiriz?
  • Değişimle Baş Edebilmek
  • Yeniden Hayata Dönmek
ROBERT WALDINGER
ROBERT WALDINGER İş & Yaşam Dengesi ve Mutluluk Konuşmacısı, Psikiyatrist, Psikanalist, Harvard Üniversitesi Yetişkin Gelişim Enstitüsü Direktörü
  • İyi Bir Hayat Nasıl Mümkün? Mutluluk Üzerine Yapılmış En Uzun Çalışmadan Notlar
  • Değişimle Baş Edebilmek — Hayatımızdaki Geçiş Dönemleri ve Kaçınılmaz Olana Hazırlık
  • İşyerindeki İlişkiler Neden Sandığımızdan Daha Önemli?
TIMOTHY ARMOO
TIMOTHY ARMOO Girişimci, Fanbytes CEO & Kurucu Ortak
  • Pazarlama
  • Sosyal Medya
  • Dijital Yıkım

Çalışan Bağlılığı ve Motivasyon Konuşmacıları - Uzmanlar ve İpuçları

Çalışanların motivasyonu ve mutluluğu direkt olarak kurumlarına olan bağlılığını etkilemektedir. Bu da çalışan bağlılığı kavramının önemini günden güne artırmaktadır. Çalışanların kurumlarına duyduğu güven, saygı, aidiyet duyguları doğrudan bağlılıkla ilişkilidir. Aynı zamanda çalışanların bir amaca hizmet ettiğini bilmesi ve bunu hissetmesi de bağlılığını doğrudan etkilemektedir.

Kurumlar çalışan bağlılığını artırmaya yönelik çeşitli stratejiler belirler ve buna bağlı olarak aksiyonlar alır. Bunun yanı sıra çalışan memnuniyeti ve bağlılığı için uzmanlardan danışmanlık almak da etkili yöntemlerden biridir. Uzmanlar her kurumun değerlerine ve kültürüne uygun olacak şekilde bağlılığı artırmaya yönelik stratejiler belirler. 

Peki Türkiye’nin önce gelen çalışan bağlılığı ve motivasyon konuşmacıları kimlerdir? Bu isimler hangi konu başlıklarını ele alır? Çalışan motivasyonu için neler yapılmalıdır? Tüm soruların yanıtlarını ve çalışan bağlılığını birlikte keşfedelim.

Çalışan Bağlılığı Nedir ve Neden Önemlidir?

Çalışan bağlılığı, bir çalışanın kurumuna olan duygusal bağlılığını, hissettiği aidiyeti ve şirket kültürüne olan uyumunu ifade eder. Çalışanın aidiyetinin yüksek olması, yüksek motivasyonla ve performansla çalışması, kurumunu sahiplenerek kuruma güven duyması bağlılığın yüksek olduğunun yansımalarıdır. Bağlılığın yüksek olması iş yerinde motivasyon için oldukça önemlidir.

Bununla beraber çalışan bağlılığı birçok açıdan önemlidir. Örneğin bağlılığı yüksek olan çalışan yaptığı için amacının farkında olarak çalışır ve yüksek performans sergiler. Bu durum doğrudan müşteri memnuniyetini ve karlılığını pozitif yönde etkiler. Aynı zamanda güçlü bir kurum kültürü tasarlanmasına zemin hazırlanır.

Bir diğer yönden çalışan bağlılığının önemli olduğu nokta kurumlardaki personel devir hızının düşük olmasıdır. Bağlı çalışanlar kurumlarından ayrılmak istemedikleri için işten ayrılmalar az olur. Buna bağlı olarak hedeflere ulaşma hızı artarken sürdürülebilir başarının temelleri atılır.

Özetle, çalışan bağlılığı kurumlar için oldukça önem arz etmektedir. Performanstan şirket kültürüne, personel devir oranlarından ekip içi iletişime kadar birçok alanda bağlılık etkileri görülür. Kurumların bu konuyu gündem maddelerinde tutmaları ve gerekli stratejileri belirlemeleri gerekmektedir.

Çalışan Motivasyonunu Artırmanın Yolları

Motivasyon stratejileri çalışanların bağlılığında doğrudan etkilidir. Motivasyon bağlılığı, bağlılık da karlılığı ve memnuniyeti artırmaktadır. Peki bu stratejiler nasıl belirlenmelidir? Çalışan motivasyonunu artırmanın yolları nelerdir? Soruların yanıtlarını birlikte keşfedelim.

1) Amaç Belirleme

Her kurumun ulaşması gereken sayısal hedefleri bulunur. Akcan bunun yanı sıra kurumların neden o işi yaptığına dair bir amacı vardır. Çalışanlar da bu amacı bilmeli ve bu amaca yönelik çalıştığının farkında olmalıdır. Ortak amaç çalışanlarda aidiyetlik duygusunu, buna bağlı olarak da motivasyonu artırır.

2) Birlikte Yaratma ve Aidiyetlik Hissettirme

Bir önceki maddede belirttiğimiz gibi kurum hedef ve amaçları doğrultusunda kararlar alır ve stratejiler geliştirir. Çalışanları bu karar aşamalarına dahil etmek, onların da fikrini almak ve sürecin bir parçası olduklarını hissettirmek aidiyet duygularını güçlendirir. 

3) Takdir ve Teşekkür Kültürü Yaratma

Çalışanların başarılarının göz ardı edilmesi motivasyon düşüklüğünün en temel sebeplerindendir. Bir çalışan kendi başarılarının fark edilmediğini hissettiğinde ve başarıları takdir edilmediğinde aynı verimlilikte çalışmaya devam edemeyebilir. Bu nedenle çalışanların başarılarını takdir etmek ve bunun sürdürülebilir olması için takdir kültürü tasarlamak oldukça önemlidir.

4) Geri Bildirimi Kalıcılaştırma

Geri bildirim her bireyin gelişimine en büyük katkıyı sağlayan temel noktalardan birisidir. Çalışanlar kurum içerisinde aldığı geri bildirimler sayesinde kişisel gelişimini destekleyebilirler. Bununla birlikte çalışanlar geri bildirim vererek takım arkadaşlarının gelişimine de katkı sağlarlar.

5) Eğitim ve Gelişimle Destekleme

Çalışanların motivasyonunu etkileyen bir diğer unsur ise kurum içi eğitim ve gelişim fırsatlarıdır. Bireylerin birçoğu kendini geliştirmekten ve yeni şeyler öğrenmekten keyif alır. Kurum içerisinde bu fırsatı çalışanlara vermek, kendi yetenekleri doğrultusunda gelişimlerini desteklemek motivasyonlarına pozitif yönlü katkı sağlar. Bununla beraber çalışanlarda iş tatmini duygusu güçlenir. 

Çalışan motivasyonunu artırmanın birkaç yolundan kısaca söz ettik. Bu maddeler artırılabilir ve kurumlara göre uyarlanabilir. Bu maddelere ek olarak kurum içerisinde motivasyon etkinlikleri düzenlemenin motivasyona pozitif katkı sunduğunu söyleyebiliriz. Bu etkinliklerin ve motivasyon uzmanlarının katkılarını birlikte inceleyelim.

Etkinlikleriniz İçin Motivasyon Uzmanları

Motivasyon uzmanları, özellikle kurum içi etkinliklerde çalışan motivasyonuna ve bağlılığına güçlü bir şekilde destek olan isimlerdir. Bu uzmanlar liderlik, takım ruhu, iş-yaşam dengesi, iş yerinde verimlilik gibi konu başlıklarında konuşmalar yapar. Yapılan konuşmalar çalışanların gelişimini desteklerken kurumların stratejilerine de yön verir.

Motivasyon uzmanları sadece kurum içi etkinliklerle sınırlı kalmaz. Etkinliğin temasına, katılımcı kitlesine göre birçok etkinliğe katılım sağlayan uzmanlar, etkinliği kişiselleştirerek etkinliğin daha anlamlı olmasını sağlar. İş dünyasında motivasyon uzmanları, çalışan bağlılığını artırma, performansı yükseltme ve pozitif bir çalışma ortamı oluşturma konularında önemli bir rol oynarlar.

Speaker Agency Çalışan Bağlılığı ve Motivasyon Konuşmacıları portföyü Türkiye’nin önde gelen isimlerini bir araya getirmektedir. Dünya çapında gerçekleştirdiği araştırmalar ile sektöre yön veren Evrim Kuran, çalışan bağlılığı konusunda bilgi paylaşımı yapan değerli isimlerdendir. Bununla beraber Fazıl Oral, Hülya Mutlu, Ebru Yonca Çapa Türkiye’nin önde gelen konuşmacılarındandır.

İş Yerinde Verimliliği Artıran Stratejiler

Kurumlarda verimliliği artırmak performansa doğrudan etkisi olan bir konudur. Bir hedefe ulaşmak için yorucu ve uzun süreli çalışmadan daha önemli olan konu verimli çalışmadır. Bunun için etkili stratejilerin belirlenmesi, süreçlerin optimize edilmesi, performans yönetimi sisteminin kurgulanması gerekir. 

Öncelikle teknolojiyi iş süreçlerine dahil etmek ve süreçleri optimize etmeyi kolaylaştırmak alınacak aksiyonlardan olabilir. Tamamlanması uzun süren ve zaman alan işler optimizasyonlar sayesinde kısa sürede halledilebilir ve verimi artırabilir. Bir diğer yönden şirket içi iletişimi sağlayacak kanalları artırmak ve pozitif iş ortamı kurgulamak verimliliği doğrudan etkileyebilir.

Motivasyon ve Bağlılıkta Yenilikçi Yaklaşımlar

Çalışan bağlılığı ve motivasyonu bir kurumun verimliliği etkileyen en temel unsurlardandır. Bu unsurları gündemde tutmak ve geliştirmek için yeni yaklaşımları tercih etmek, stratrejileri daha etkin yönetmek anlamına gelir. Eski yöntemler belli bir noktaya kadar yeterli olsa da günümüzde farklı yaklaşımları hayata geçirmek gerekmektedir.

Örneğin günümüzün şartları doğrultusunda iletişimin ve güçlü bağların önemi artmaktadır. Bu nedenle çalışanları süreçlere dahil etmek, güçlü iletişim kanalları kurmak ve etkileşimi artırmak eskisinden daha önemli hale gelmiştir. Ek olarak esnek çalışma saatlerinin ve evden çalışma modelinin denenmesi ile birlikte çalışan refahı daha fazla önem kazanmaya başlamıştır. Bu başlıklarda alınacak aksiyonlar ve belirlenecek stratejiler kurumların yenilikçi yaklaşımlarla bağlılığı artırmalarını sağlayacaktır.

Çalışan Memnuniyeti ve Performansı Nasıl İyileştirilir?

Çalışan memnuniyeti doğrudan performansı, performans da karlılığı ve verimliliği etkiler. Ancak motivasyon düşüklüğünün belli başlı sebepleri bulunur. Bu sebepleri ele almak ve çalışanların motivasyonunu artırmaya yönelik kalıcı aksiyonlar almak doğrudan performansın iyileşmesine katkı sağlar. 

Öncelikli olarak şirket içi iletişim güçlü olmalıdır. Çalışanlar birbirleriyle, yöneticileriyle kolaylıkla iletişim kurabilmelidir. Güçlü iletişim beraberinde geri bildirimi ve takdir kültürünü getirir. Bu maddeler çalışan motivasyonunda doğrudan etkili rol oynar. 

Bir diğer yönden çalışanlara gelişim fırsatı sunmak ve kişisel gelişimlerini desteklemek motivasyonlarında doğrudan etkili olan etmenlerdendir. Bu etmenler aynı zamanda performansın artmasını da sağlar. Çalışanlar kendi yetkinliklerini geliştirerek daha verimli bir çalışma ortamının oluşturulmasına katkı sağlar. Aynı zamanda bu eğitimler ile iş yerinde ilham dolu bir ortam tasarlanır.

Kurumsal Motivasyon ve Liderlik İpuçları

Çalışan bağlılığı ve memnuniyeti için kurumsal motivasyonun ve liderlerin önemi oldukça fazladır. İşte bu konuda faydalı olacak birkaç ipucu:

  • İletişim her şeyin başıdır. Etkili liderler etkili iletişim kurabilmeli, çalışanları dinlemeli ve anlamaya çalışmalıdır.
  • Liderlik ve motivasyon için önemli olan bir diğer konu güçlü bir vizyonun ortaya konmasıdır. Bu vizyon çalışanların yönünü belirlemesini ve hangi amaca hizmet ettiklerini bilmesini sağlar.
  • Kurumsal kültür içerisinde takdir ve ödüllendirmenin etkisi de büyüktür. Başarıların takdir edilmesi ve ödüllendirilmesi kurum içi motivasyonu artırır. Bu durum çalışan katılımı konusunda da pozitif etki sağlar.
  • Esneklik ve iş yaşam dengesine saygı duyulması, bu doğrultuda aksiyonlar alınması çalışanların motivasyonunu artırır.

Çalışan motivasyonu ve bağlılığı hakkında birçok detaya değindik. Bu kavramların kurum içi performansa ve verimliliğe olan etkileri göz ardı edilemez. Bu konuları gündeme taşımak ve yeni yaklaşımlar belirleyerek aksiyon planları tasarlamak sürdürülebilir başarıyı getirecektir. 

Speaker Agency Çalışan Bağlılığı ve Motivasyon Konuşmacıları portföyü sürdürülebilir başarıya ulaşmanızda size yön gösteren rehberler olabilir. Daha detaylı bilgi almak ve güvenli bir şekilde konuşmacılara ulaşmak için portföyü inceleyebilirsiniz.

Send Plane iletişime geçin
İletişime geçin
Formunuz başarıyla gönderilmiştir.

Filtrele

Konular