Temel Aksoy | Strateji ve Marka Danışmanı

x Temel Aksoy | Strateji ve Marka Danışmanı

1956′da İstanbul’da doğan Temel Aksoy, ilk, orta ve liseyi, Galatasaray Lisesi’nde yatılı okumuş ardından önce Grenoble daha sonra Paris Nanterre Üniversitesi’nde ekonomi bölümünü bitirmiştir. 1980 yılında İstanbul’a dönerek İstanbul Üniversitesi İktisat Bölümü’nde Gülten Kazgan’ın asistanı olmuştur. Aynı zamanda Boğaziçi Üniversitesi İdari Bilimler Fakültesinde ekonomi master’ı yapmıştır.

1984 yılında, o zamanların en önemli araştırma şirketi PİAR’da araştırmacı olarak işe başladıktan üç sene sonra, PİAR’a genel müdür ve ortak olmuştur.

PİAR’da on yıl çalıştıktan sonra, 1994’te PİAR’dan ayrılarak kendi araştırma şirketi REMARK‘ı (research for marketing) kurmuştur. 2005 yılında, REMARK’ı büyük bir araştırma zinciri olan Synovate’e satarak 2010 yılı başına kadar yönetmeye devam etmiştir.

Pazarlama araştırması mesleğinde bugüne kadar sayısız araştırma yapmış ve yönetmiştir.

Türkiye Araştırmacılar Derneği başkanlığını yapmıştır. (2008-2010).

Şimdi kendi danışmanlık şirketinde (Fikirhane) Türkiye’nin bazı büyük şirketlerine strateji ve marka danışmanlığı yapıyor ve “Temel Aksoy blog” sayfasında Marka, Yönetim ve Strateji konularında yazılar yazıyor.

  • Marka
  • Türkiye'nin Kültürü ve Değerleri
  • Reklam ve İletişim
  • Yönetim ve Liderlik
  • Bu Zamanın Ruhu
  • Tüketici Davranışları