Gerd Leonhard | Digital Content, Media and The Future

Gerd Leonhard 5 ayrı kitabın tanınmış yazarı, çok saygın bir Keynote konuşmacısı, fütürist, Think-Tank lider ve danışmanı, ve 2011 itibariyle de GreenFuturists.com adlı internet sitesinin kurucusudur. Gerd ayrıca Fundação Dom Cabral (São Paulo, Brazil) üniversitesinde ziyaretçi akademisyen olarak dersler vermektedir. Adının duyulmasında büyük payı olan ‘The Future of Music’ (Berklee Press, 2005) kitabının yazarı olan Gerd en az onun kadar ilgi uyandırmış 'The End of Control’ (2007), ‘Music 2.0’ (2008), 'Friction is Fiction' (2009, Lulu Publishing), ve ‘The Future of Content’ (sadece Kindle ortamında, 2011) kitaplarına da imza atmıştır. Son kitabı "From Ego to Eco" 2012 yılında yayınlanmıştır.

Gerd'in asıl alanı müzik sanatı ve müzik dünyasıdır. 1985 yılında kazandığı saygın Berklee College 'Quincy Jones Award' sonrasında 10 yılı aşkın bir süre profesyonel gitarcı, besteci ve prodüktör olarak çalışmıştır. Sonradan internetle haşır neşir olmaya başlayan Gerd dijital medya girişimcisi olarak San Francisco merkezli Internet CEO şirketini 7 yıl süreyle yönetmiştir. 2002'de Avrupa'ya dönerek fütürist, Keynote konuşmacısı ve stratejik danışman olarak kariyerini ilerletmeye başlamıştır. Halen dünyayı dolaşarak İşletmelerin Geleceği, Sürdürülebilirlik, Çevre Politikaları ve İklim Değişikliği, Medya, İçerik ve Eğlence Kültürü, Teknoloji, Pazarlama, Reklam ve Markalandırma, ve Telekonünikasyon gibi başlıklar hakkında önemli konferans ve kongrelerde, şirket toplantılarında, seminer ve hizmet-içi eğitim programlarında konuşmacı olarak yer almaktadır. 2011 sonlarına doğru, çalışmalarının ufkunu genişletmeye karar veren Gerd sürdürülebilirlik, yenilenebilir enerji, iklim değişikliği ve küresel ısınma, ve sürdüülebilir kapitalizm gibi can alıcı "yeşil" konulara temas etmeye karar vermiştir. (bkz. GreenFuturist.com)

Dijital işletme modelleri, ağ toplumu, sürdürülebilir iş ve işletme ekolojisi, sosyal medya ve sosyal iletişim, televizyon ve radyoda 2.0, cep telefonu içeriği, liderlik ve girişimcilik, tüketici trendleri, UGC ve kitlesel işbirliği ve üretim (peer production), inovasyon, telif hakları ve IPR konuları, yeni kuşak reklamcılık, pazarlama ve markalandırma ve son dönemde de "yeşil gelecek" senaryoları geliştirme konularında uzman olarak görülen Gerd, The Wall Street Journal tarafından "dünyadaki en önemli medya fütüristlerinden biri" olarak nitelendirilmiştir.

Gerd'in keynote fikirleri, konferansları ve sunumları kışkırtıcı ve sert vuruşlarla dolu ancak aynı zamanda esin kaynağı, çok kişisel ve yoğun motivasyon içerikli olarak tarif edilmektedir. 2003 yılından bu yana, 43 ülkede, 200.000 ayrı profesyonel ve üst düzey yöneticiye hitap etmiş olan Gerd son derece etkili bir konuşmacı olarak tanınmaktadır. Geniş bir yelpazeden oluşan müşteri portföyünde Consumers International, Youtube, Nokia, The Guardian, Google, Sony-BMG, Telkom Indonesia, Siemens, RTL, ITV, the BBC, France Telecom, Orange, Deutsche Telekom, MTN, The Financial Times, DDB / TribalDDB, Ogilvy, Omnicom, Avrupa Komisyonu ve daha nice kurum ve kuruluşlar bulunmaktadır.

Gerd, Royal Society for the Arts (Londra) mensubu olup World Future Society topluluğunun da parçasıdır. Fundação Dom Cabral üniversitesinde misafir öğretim üyesi olan Gerd, vatandaşı olduğu Almanya'da değil İsviçre'nin Basel kentinde yaşamaktadır.