Fatoş Karahasan | Marka Danışmanı, Gazeteci Yazar

Fatoş Karahasan; Maine Township High School West, Ill. ve Ankara Hacettepe Üniversitesi mezunudur. Doktorasını Manchester Üniversitesinde tamamlamıştır. Paris-Sorbonne üniversitesi ve Universita’ per Stranieri Siena (and Perugia)'da da eğitim programlarınına katılmış ve mezun olmuştur.

Kariyerine Saatchi&Saatchi Reklam Ajansında Güzel Sanatlar Yeni İşletme Direktörü olarak 1989'da başlayan Karahasan burada 2000 yılına dek çalışmıştır. Bu ajansta Procter&Gamble, Fiat, Philips, Arçelik, Milliyet, Radikal, Posta, Beko, Toys ‘R Us, Kent, Alarko, HP, British Airways, BAT gibi firmaların reklam kampanyalarını Grup Direktörü olarak yürütmüştür. 1995'ten itibaren aynı yerde İdari Direktör olarak görev yapmıştır. 2000-2002 yılları arasında D'arcy Istanbul'da CEO olarak görev yapmıştır. 2002 yılında kariyerine danışman olarak devam etmeye karar vermiştir.

Son 10 yılda yerel firmalar için FMCG'de basın-yayın, mobilya, boya, internet ve finans sektörlerinde marka yönetimi projeleri geliştirmiştir.

Karahasan, gazete ve dergilerde yayınlanmış yüzlerce makalenin yazarıdır. Fransızcadan Türkçe'ye reklam ve siyasal pazarlama konularında iki kitap tercüme etmiştir. “How to Avoid Mediocre Advertising?” adıyla kendi kitabı da basılmıştır. Yeni kitabı “The Rules of Digital Marketing” önümüzdeki aylarda çıkmak üzere yayına hazırlanmaktadır.

Karahasan, pazarlama ve yönetim konularında konuşmacı olarak da bilinmektedir. Capital ve Ekonomist dergilerinin 'Anadolu Markaları Projesi' kapsamında Anadolu'yu dolaşmış ve girişimcilere konferanslar vermiştir. Karahasan, ayrıca önemli konferanslarda moderatör ve Master of Ceremony olarak görev almaktadır.

Karahasan; Bilgi Üniversitesi'nde Yardımcı Doçent olarak pazarlama iletişimi, reklam ve dijital pazarlama dersleri vermektedir. Bunun yanında; Milliyet gazetesi ve Capital dergisinde yazı yazmaktadır. Marka yönetimi konusunda danışman olarak önemli reklam kampanyalarını, ürün sunumu ve marka stratejisi projelerini yönetmektedir.

Karahasan, aynı zamanda konferanslar vermekte, atölye çalışmaları düzenlemekte ve önemli yerel ve uluslararası firmaların araştırma projelerini yürütmektedir.

Türkiye Reklam Endüstrisinin düzenleyici kurumu olan ROK adlı kuruluşun mensubudur.

  • Değişen Nesilleri Anlamak ve Çeşitliliği Yönetmek
  • Akla ve Kalbe Giden İletişim Yolları: İletişim Perspektifinden Sunum Becerileri
  • Değişen Dünya Trendleri
  • İnovasyon ve Yaratıcılık
  • Dijital Pazarlama
  • Satış Noktasında ve Sahada Marka Yönetmek
  • Yaratıcılığın Kodları
  • Üniformasız Demokrasi
Konuşmacı TanıtımıKonuşmacı Tanıtımı