Dr. Sertaç Doğanay | Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi, Kurucu (Social Touch), Kurucu (LeadNeuro)

x Dr. Sertaç Doğanay | Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi, Kurucu (Social Touch), Kurucu (LeadNeuro)

İstanbul Tıp Fakültesi’nde okurken yaptığı radyo programcılığı, parti organizatörlüğü - DJ’liği ve uluslararası tıp öğrencileri kongresinin düzenleme kurulunda yer almasının, bugünkü işlerine büyük katkısı olduğunu düşünmektedir.

İlaç sektöründeki 10 yıllık pazarlama ve satış yönetimi kariyerinin ardından, 2010 yılından beri sosyal medya, dijital pazarlama, nöropazarlama, inovasyon, gelecek ve teknoloji trendleri alanında yazmakta, konuşmakta ve kurmuş olduğu ajanslar ile sektöre hizmet sunmaktadır. Farklı eğitim kurumlarının ve girişim hızlandırma fonlarının çatısı altında pek çok genç girişimciye mentorluk vermektedir.

İlaç sektöründeki kariyerine, 2002’de Bilim İlaç’ta ürün müdürü olarak başladı. Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim konularına henüz o dönemde ilgi duymaya başladı ve yönettiği pazarlama aktivitelerine medya aktivitelerini entegre etti. Bilim İlaç’tan sonra ürün müdürü olarak çalıştığı Sanofi ve Novo Nordisk firmalarında ilaç sektörünün global alanda yürüttüğü pazarlama aktivitelerine katıldı ve bu aktivitelerden bazılarını yönetti. Sektörde son olarak Biofarma İlaç’ta, farklı tedavi alanlarında faaliyet gösteren iki ekibin pazarlama ve satış direktörü olarak görev aldı. 

Novo Nordisk’in dünya çapındaki kurumsal iletişim projesi olan “Changing Diabetes”projesinin Türkiye ayağını başarıyla yönetirken, pek çok sivil toplum kuruluşu ve bilimsel dernekle iş birliği yapma fırsatı buldu. Bu projenin önemli çıktılarından biri, aynı zamanda kariyerinin en çok gurur duyduğu başarılarından biri oldu. Aylar süren yazışmalar ve ikna süreci sonunda, diyabeti her alanda sahiplenmek isteyen Novo Nordisk’in Türkiye çalışanlarının kartvizitlerine “Diyabeti Değiştirmek” logosunu yerleştirmek, yani kurumsal kimliği revize etmek için global yönetimden onay aldı. Kısa süre sonra Novo Nordisk, tüm ülkelerdeki kartvizitlerinde, ülkenin yerel dilinde “Changing Diabetes” logosunu kullanmaya başladı. 

2013 Aralık Ayı itibariyle Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı öğretim görevlisi olarak “Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı”nda Dijital Pazarlama İletişimi dersleri vermektedir. Buna ek olarak Galatasaray Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Yeni Yüzyıl Üniversitesi gibi saygın eğitim kurumlarının lisans ve lisansüstü programlarında konuk eğitmen olarak pazarlama iletişimi, dijital pazarlama ve sosyal medya başlıkları altında dersler vermektedir

2015 yılı itibariyle, Marketing Türkiye dergisinde dijital sağlık teknolojileri ve inovasyon konularında köşe yazıları yazmaktadır. 2010 yılından bu yana, Digital Age, Pharmaceutical Business Review, Farmagazin, Farmaskop, Literatür Aktüel, Vipharma gibi prestijli sektörel yayınlarda dijital pazarlama, sosyal medya, inovasyon ve nöropazarlama ile ilgili yazılar yazmaktadır. 

Türkiye’de dijital sağlık ve sağlık - ilaç sektörünün dijital iletişimi alanında ilk ve tek, global arenada da sayılı haber kaynaklarından Tek Doz Dijital’in kurucusudur. Tek Doz Dijital, Kasım 2012’den bu yana, sağlık ve ilaç sektörünün dijital teknolojileri ve sosyal medyayı kullanımıyla ilgili düzenli güncel içerik sunmaktadır.

İlaç ve sağlık sektörüne yönelik dijital pazarlama ve sosyal medya iletişimi hizmeti veren Social Touch isimli ajansın kurucusudur. Türkiye’de danışmanlık, araştırma ve eğitim hizmetlerini bir arada sunan tek nöropazarlama ajansı olan LeadNeuro’nun kurucu ortağıdır.

Kanserle Dans Derneği, İstanbul Tıp Fakültesi Mezunları Derneği ve Gülmek İyileştirir Derneği’nin yönetim kurulu üyesidir.

2016 senesinde dijital pazarlama bölümünü yazmış olduğu, yazarları arasında konusunda uzman akademisyenlerin de bulunduğu “Ortaya Karışık Pazarlama Tarifleri” kitabının gördüğü ilgi sonrası, 2017 senesinde Cambridge Yayınevi’nden çıkacak yeni kitabının hazırlıklarını sürdürmektedir.

  • Dijital Fikir Lideri Olmak
  • 5 Yıl önce, 10 Yıl sonra: Büyük Veriden Yapay Zekaya, İş Dünyası 4.0
  • Teknoloji ve İnovasyon Trendleri Hayatımızı Nasıl Etkileyecek?
  • Yaratmak İçin Önce Yok Et (Creative Disruption): İnovasyon
  • Dijital Dönüşümün Ekonomiye ve İş Modellerine Katkıları
  • Dijital Sağlık Teknolojileri: Büyük Veri, Öğrenen Makineler ve Yapay Zeka