Dr. Sertaç Doğanay | Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi, Kurucu (Social Touch), Kurucu (Tek Doz Dijital)

x Dr. Sertaç Doğanay | Yeditepe Üniversitesi Öğretim Görevlisi, Kurucu (Social Touch), Kurucu (Tek Doz Dijital)

İstanbul Tıp Fakültesi’nde büyük keyifle okumasının başlıca sebepleri arasında, öğrencilik döneminde yaptığı radyo programcılığı, parti organizatörlüğü - DJ’liği ve uluslararası tıp öğrencileri kongresinin düzenleme kurulunda yer alması vardır.

İlaç sektöründeki 10 yıllık pazarlama ve satış yönetimi kariyerinin ardından, 2010 yılından beri sosyal medya ve dijital pazarlama alanında yazmakta, konuşmakta ve çalışmaktadır.

İlaç sektöründeki kariyerine, 2002’de Bilim İlaç’ta ürün müdürü olarak başladı. Halkla ilişkiler ve kurumsal iletişim konularına henüz o dönemde ilgi duymaya başladı ve yönettiği pazarlama aktivitelerine medya aktivitelerini entegre etti. Bilim İlaç’tan sonra ürün müdürü olarak çalıştığı Sanofi ve Novo Nordisk firmalarında ilaç sektörünün global alanda yürüttüğü pazarlama aktivitelerine katıldı ve bu aktivitelerden bazılarını yönetti. Sektörde son olarak Biofarma İlaç’ta, farklı tedavi alanlarında faaliyet gösteren iki ekibin pazarlama ve satış müdürü olarak görev aldı. Diyabet, nöropsikiyatrik hastalıklar ve OTC pazarlarında uzun süreli tecrübesi mevcuttur.

Novo Nordisk’in dünya çapındaki kurumsal iletişim projesi olan “Changing Diabetes”projesinin Türkiye ayağını başarıyla yönetirken, pek çok sivil toplum kuruluşu ve bilimsel dernekle iş birliği yapma fırsatı buldu. Bu projenin önemli çıktılarından biri, aynı zamanda kariyerinin en çok gurur duyduğu başarılarından biri oldu. Aylar süren yazışmalar ve ikna süreci sonunda, diyabeti her alanda sahiplenmek isteyen Novo Nordisk’in Türkiye çalışanlarının kartvizitlerine “Diyabeti Değiştirmek” logosunu yerleştirmek, yani kurumsal kimliği revize etmek için global yönetimden onay aldı. Kısa süre sonra Novo Nordisk, tüm ülkelerdeki kartvizitlerinde, ülkenin yerel dilinde “Changing Diabetes” logosunu kullanmaya başladı.

2013 Aralık Ayı itibariyle Yeditepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı öğretim görevlisi olarak “Bütünleşik Pazarlama İletişimi Yüksek Lisans Programı”nda Dijital Pazarlama İletişimi dersleri vermektedir. Buna ek olarak Galatasaray Üniversitesi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul Üniversitesi, Marmara Üniversitesi, Yeni Yüzyıl Üniversitesi gibi saygın eğitim kurumlarının lisans ve lisansüstü programlarında konuk eğitmen olarak pazarlama iletişimi, dijital pazarlama ve sosyal medya başlıkları altında dersler vermektedir. Yıllarca izleyici olarak katıldığı ulusal ve uluslararası tıp kongrelerinde dijital sağlık ve sosyal medya üzerine konuşma şansı bulduğu için kendisini çok şanslı görmektedir. 

Teoride bir X, pratikte bir Y kuşağıdır.

2015 yılı itibariyle, Marketing Türkiye dergisinde köşe yazarlığı yapmaktadır. 2010 yılından bu yana, Digital Age, Pharmaceutical Business Review, Farmagazin, Farmaskop, Literatür Aktüel, Sağlık ve İnsan gibi sektörel yayınlarda dijital pazarlama ve sosyal medya ile ilgili yazılar yazmaktadır. Türkiye’de dijital sağlık ve sağlık sektörünün dijital iletişimi alanında ilk ve tek, global arenada da sayılı haber kaynaklarından Tek Doz Dijital’in kurucusudur. Tek Doz Dijital, Kasım 2012’den bu yana, sağlık ve ilaç sektörünün dijital teknolojileri ve sosyal medyayı kullanımıyla ilgili düzenli güncel içerik sunmaktadır. En iyi bildiği alan olan ilaç ve sağlık sektörüne yönelik dijital pazarlama ve sosyal medya iletişimi hizmeti veren Social Touch isimli ajansın kurucusudur. Kanserle Dans Derneği genel sekreteri ve İstanbul Tıp Fakültesi Mezunları Derneği’nin yönetim kurulu üyesidir. 2013 senesinde, Doğan Yayın Grubu'nun web projesi olan netd.com çatısı altında "360 Derece İletişim" isimli haftalık programı hazırlayıp sunmuştur. Program kayıtlarını izlemek için bu linke tıklayabilirsiniz: 360 Derece İletişim

  • Dijital Fikir Lideri Olmak
  • 5 Yıl önce, 10 Yıl sonra: Büyük Veriden Yapay Zekaya, İş Dünyası 4.0
  • Teknoloji ve İnovasyon Trendleri Hayatımızı Nasıl Etkileyecek?
  • Yaratmak İçin Önce Yok Et (Creative Distruption): İnovasyon
  • Dijital Dönüşümün Ekonomiye ve İş Modellerine Katkıları
  • Dijital Sağlık Teknolojileri: Büyük Veri, Öğrenen Makineler ve Yapay Zeka